Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Ulrika Pernler - 4 april 2010 12:30

Hej! Så här på påskdagen får man gå upp tidigt om man vill hinna iväg en sväng till hästarna och stallet. Själv satt jag på hästryggen klockan halvåtta i morse. Senare idag blir det påskmiddag med den närmsta familjen. Så avslutar jag dagen i stallet igen för att förberreda inför morgondagens dressyrtävling på Lurbo. Starttid klockan 10.24 passar mig perfekt!


Ridskolans elever verkar tycka det är skönt att komma från påskledigheten och rida en stund. grupperna har varit fulla trots röda dagar.


Med en ridtimme i kroppen kan man smaska i sig påskäget med gott samvete!

Här i huset fick vi lite annorlunda ägg i år. Barnens farfar tog med sig påskägg hemifrån Island. De var gjorda av choklad med godisinnehåll och i varje ägg fanns också ett tänkvärt ordspråk.


Ordspråk är intressanta tycker jag.

Vad sägs om detta: Be inte krokodilen hjälpa dig över floden!

Eller: En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli.


Här kommer äggordspråken. Jag har översatt dem men min Isländska är lite rostig så det får vara på ett ungefär!


Nr 1: Jag förstår inte varför TV ber om ursäkt för tillfälliga avbrott, men aldrig för de ordinarie programmen.

  


Nr 2: Jag äger tio par gymnastikskor, ett par för varje veckodag.

 

Nr 3: För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

 


Nr 4:  Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.  

    

Nr 5: Var sjutton ligger det där Australien egentligen?

  


Nr 6:   Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

   


Dom är kloka dom där Islänningarna! 

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards