Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 6 april 2010

Av Ulrika Pernler - 6 april 2010 13:33

Hej! Nu ser man verkligen att våren är på väg! Kolla bara bilderna på Emilie och Lola här nedanför. Den första bilden är från Akka för två veckor sedan och den andra är från i går.

 

Ja ni ser själva. Det snöade betydligt mer den 21 mars än den 5 april.

  

Tävlingsrapporter hittar ni på hemsidan www.uppsalaponnyklubb.se under nyheter.


Hur våren känns provade jag bland annat vid lunchtid idag då jag tog in hästar från hagen iklädd lågskor. Rolle hade ställt sig på en snöfläck tjugo meter in i hagen och jag fick naturligtvis gå dit och hämta honom medan han stod och såg nöjd ut. Skorna står ute på trappen nu!


Ikväll fortsätter min dressyrkurs. Vi börjar med teoripasset som jag hoppas blir lika lyckat som det jag hade igår.Vi fördjupade oss i ämnet "ridteknik" och läste ur Ridhandboken 1 och Ridhandboken 2. Eleverna blev rätt så förvirrade men jag tror nog att en del har sjunkit in till i dag.

Hoppas det i alla fall för jag tänker fortsätta med min "korvstoppning". Det är många sidor i dom böckerna!


Hästarna har full koll på att det är lov från de vanliga verksamheten. De lägger in en extra växel under arbetspassen och njuter av den vila som de också hinner med.


Gabbi har hoppkurs på dagarna. Jag tittade en stund igår och det såg så roligt ut. Undrar om Gabbi har berättat för sina elever hur det gick för henne på sin första riktiga hoppkurs som hon skulle vara med på...


I annat fall kan jag ju skvallra; Hoppkurs för Gertie och Gabbi skulle få rida den finaste lilla B-ponnyn Lunas Moonlight. Det var tidig vår och stora pölar på utebanan på Eke. Vi skulle hoppa fram på ett räcke på ena långsidan.


Det blev Gabbis tur och hon styrde mot räcket, gjorde någonstans på vägen en missbedömning och trillade av i första språnget. Duns ner på den blöta sanden och så var den kursen över.


Fast Gabbi deltog förstås på sitt sätt. Hon satt Bredvid Gertie inlindad i en stor filt och drack choklad resten av den kursdagen. Man lär sig ett och annat av att titta också!


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards