Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Ulrika Pernler - 17 april 2010 18:20

  

Hej! Imorgon rider vi "dressyrtanter" våran andra omgång i allsvenskans division II. Praktiskt nog så är tävlingen i grannridhuset vid Jällaskolan så vi kan lasta våra hästar och bara åka över vägen. Utom Linnea förstås för hon har hästen på andra sidan stan.


Själva lagklassen startar upp tidigast vid 12.30 men förmodligen inte förrän runt ettiden. Emilie rider först i laget på Goliath och hon har fått startnummer elva. Skulle tro att hon rider runt tvåtiden. Som uppladdning inför lagtävlan har hon suttit på Goliath ett pass. Hästbytet beror på att hennes Ina haft lite otur med tappskor och inte riktigt är i form för lagklassen.


Jag startar tvåa i laget på plats nummer nitton i klassen. Kan bli vid tretiden sådär. Den här gången har jag inte halsfluss vilket känns lovande! För Ronaldhinos del är det oftast framridnignen som är den jobbigaste biten på tävlingsplatsen. Det är för att han är så bakskygg och blir orolig när det är många okända hästar runtomkring.


Inte blir det bättre av att det allt som oftast är "djungelns lag" som gäller på framridningar. Man kan undra vad det blir av reglerna för ridning på ridbana när det är tävlingsdags.


Till förra tävlingen beslutade jag mig för att sätta en röd rosett i svansen för att de andra ryttarna skulle hålla lite avstånd. En rejäl rosett i ilsken röd färg. Den hjälpte sådär... Det dröjde bara någon minut innan den första ryttaren svepte förbi så nära att hon strök sina ben mot Rolles bakdel och han började genast "svettas".


Imorgon gör jag ändå likadant så får vi se om det blir någon effekt den här gången. Jag antar att vi som jobbar och lever på ridskola är uppvuxna med att följa diverse regler utan undantag. Något som jag tycker är både viktigt och bra för man har aldrig råd att slarva med hästar!


Trea i laget är Linnea och Camomill. De startar som nummer 27 i klassen. Om jag räknar lite på det så lär det vara vid fyratiden. Hoppas Linnea och Moa kan hålla i den fina ridning som de visat upp den senaste tiden. Men man vet aldrig med dagsformen på oss ryttare och hästar. Det är så mycket som ska klaffa.


Sist i laget rider Sara och Lola. Sara hoppar in istället för Malin och Remi eftersom hon ska gifta sig i helgen. Vi andra i laget tyckte att det var giltigt skäl för att stå över. Vill skicka en hälsning till Malin också: Hoppas du haft en riktigt fin och minnesvärd dag!!!


Sara och Lola dletog som ni kanske minns även i omgång 1 när jag fick halsfluss. Den gången skötte de sig strålande. Det lovar gott inför imorgon. Sara lär starta någon gång efter fem.


Nu ska jag packa tävlingsväskan och be en bön för att det inte snöar imorn!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards