Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 18 april 2010

Av Ulrika Pernler - 18 april 2010 20:22

Hej! Idag får man väl säga att det varit växlande väderlek. Själv vill jag säga att jag hade mycket tur med vädret idag. Vi var ju på tävling nere vid Jällas ridhus och när det närmade sig framridning för min del såg vi hur molnen började torna upp sig på himlen.


Det där kan ju inte bara vara vulkanaska, tänkte jag. Det var det inte heller. Det var där min tur kom in i bilden. Jag hann nämligen sitta upp och rida en kvart på utebanan. Sedan var det dags att gå in i collectingring i ridhuset. Precis när jag kommit in under tak så började det hagla i massor och marken täcktes snabbt av is i drivor. Det smällde på plåttaket och jag var mäkta nöjd över att jag var inomhus.


Många var dock ute på framridningen i haglet och jag vill sända några tankar till er. Jag vet hur det är. För ett år sedan drygt så tävlade jag också på Jälla när ett skyfall närapå dränkte mig och min häst på framridningen. Det var nog ett av årtiondets värsta regn med blixtar och vattendroppar stora som studsbollar.


Alla som var till fots den gången sprang in i ridhuset och vi kunde se dem sitta därinne i det torra med näsorna tryckta mot rutorna. Kanske kände de visst medlidande eller så tyckte de att det var kul att se oss som satt därute ochh kurade medan himlen sände zickzackblixtar ovanför våra huvuden och vattnet rann i strömmar nedför våra ryggar. .Den gången var det bara att ge upp, bli genomblöt och sedan ta näsdroppar i en vekca efteråt.


Men idag hade jag alltså tur! Det gäller att minnas sånt för det är lätt att påminna sig om alla gånger man har otur. Jag vill påstå att man har tur mycket oftare än otur om man tänker efter!


Dressyrlaget kom förresten trea i dagens tävling. Det var väl tur! Ju mer vi tränar desto mer tur får vi i sann Ingemar Stenmark-anda! Mer om detta kommer imorgon. Nu ska jag lägga mig i soffan och om jag har tur så kommer något bra på TV:n.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards