Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 23 april 2010

Av Ulrika Pernler - 23 april 2010 14:14

 Hej! Jag har just kommit hem efter att ha haft ett par mittpådagenlektioner. När eleverna ställde upp på stallplanen inför den andra lektionen som började halvett så var det strålande sol och den värmde också på riktigt. Nästan så man ville ta av sig ett lager kläder.


Vi gick iväg till utebanan och började värma upp hästarna. Då kom plötsligt några regndroppar. Jag tänkte tillbaka på dressyrträningen i onsdagskväll och bestämde mig snabbt för att dessa få droppar knappt var värda att kallas regn.


Så lade regnet av och solen tittade fram en liten aning igen.


Efter den första skrittpausen började det snöa. Solen försvann bakom ett moln (aska?) Jag ignorerade snöandet och det upphörde inom några minuter.


Molnet täckte solen och eleverna red vidare på övningen.


Så blev det dags att avsluta i trav under lättridning. Då kom haglet. Inte sådant där hårt piskande hagel utan mer små snöbollar som landade mjukt på hästar och folk. Jag antog utseendet av en levande cocosboll. Inom några minuter slutade det och jag såg ut som mig själv igen.


Elever och hästar ställde upp för att gå ner mot stallet igen.

Då tittade solen fram igen och värmde så där vårskönt!


Fyra årstider på en timme eller?


Nu hoppas vi på mest sol över helgen. På söndag är det dressyrtävlingar på Jälla. Ponnyekipagen rider division III omgång två. Tävlingen börjar 08.00 och lär hålla på hela dagen för den som vill kolla.

På UVFK är det hästhoppning, division III. Även där är det mycket starter och man lär hålla på mest hela dagen.


Åk gärna och titta.


Mer info som jag lovade angående Clinicen med Jens Fredricsson hittar ni här: http://www.uppsalaponnyklubb.se/Jens.pdf



Stålkossan mår bra trots väderväxlingarna! Lite rost i rören kanske...


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards