Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Ulrika Pernler - 25 april 2010 19:39

  


Hej! Med tanke på den gångna veckans nyckfulla aprilväder så kunde man ha tänkt sig att det skulle se ut så här under helgens tävlingar. Men det gjorde det inte! Det blev sol och strålande väder istället. Rätt så skönt när det är långa tävlingsdagar som gäller!

 

På UVFK har det varit lagtävlan i hoppning division III. Laget slutade även denna gång på fyra fel totalt vilket placerade dem på sjätte plats av dagens femton startande lag.

 

På Jälla har Lagga arrangerat lagtävlan i dressyr för ponny division III. Rebecca och Oboy vann båda klasserna där hörde jag. Laget placerade sig i mittregionen skulle vi tro.

 

Närmare rapporter från tävlingarna får ni under morgondagen.

 

Nu till en fundering som jag haft på senare tid… Jag satt och sorterade en del bilder i datorn häromdagen och fick upp en bild på Ronaldhino som fyraåring. Jag sorterade in den i albumet som heter Rolle. Den hamnade bredvid en nytagen bild och det var då jag såg en sak…

 

Rolle har tappat en hel del färg!

 

Jag visste att det skulle hända men har liksom inte märkt att färgen verkligen trillat av. När man har en avblekbar skimmel är skeendet oundvikligt. Fast jag har ju vidtagit en del åtgärder, trodde jag.

 

Till exempel när jag borstar så är jag noga med att bara vita hår får fastna i borsten. De andra lägger jag tillbaka.

 

När det är stark sol säger jag åt rolle att hålla sig i skuggan för att inte bli blekt.

 

Så kom jag på... I sadelkammaren har jag en stor flaska med "skimmelschampoo". Vilken miss. Det är ju förmodligen precis vad det låter. Rena rama blekmedlet.

 

Hädanefter ska jag bara köpa VO5:s schampoo för färgat hår. Den röda flaskan! Eller så köper jag något konserveringsmedel.

 

Så här kommer en väl genomtänkt varning: Akta er för skimmelschampoo!!! Såvida ni inte gillar att stå i boxen och pytsa med potatismjöl och spilla tårar över gulfläckiga halsar och magar.


  

  

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards