Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Alla fick en tia på punkten "humör" under allmänt intryck!

Av Ulrika Pernler - 23 maj 2010 16:53

  


Hej! Hjälp vilket väder det blev idag... I och för sig var det inte alls dumt med regn för jag har satt en massa frön i jorden. Fast just idag var väl sådär med tanke på Bälinges Distriktsmästerskap i dressyr för ridskoleekipage.


Dagens första klass LC:2 var jag domare. Klassen började vid 08.00 och det hade regnat så där lagom under natten. Perfekt, tänkte jag, för då dammar det ju inte på banan!


I år var det rekordmånga starter. Fyrtio stycken i båda klasserna och om jag inte tar fel så var det runt sju ridskolor som deltog. Jätteskoj!


Under kategori B och C höll vädret upp men det började se riktigt mörkt och tungt ut där uppe i himlen. Så under kategori D började det regna och plötsligt blev det ett sånt där himlen-öppnar-sig-regn.


Flickan som var på bana och red program på en väldigt fin ponny var så ståndaktig och tog sig i genom programmet med ett leeende på läpparna!


Det fortsatte regna under hela kategiori D och häst. Ja faktiskt så regnade det hela eftermiddagen då LB:1 reds också. Dessutom verkade det som värmen som varit under lördagen tagit alldeles slut. Nio kalla grader fanns kvar.


Ryttarna gick runt med blöta vita ridbyxor som inte längre var vita och ponnyer och hästar gömdes under filtar och stod på vänt i sina transporter.


Trots att solen lyste med sin frånvaro så var det en sak som slog mig i dag och det var att alla ryttarna verkade så glada och hade så roligt. Jag såg så många som log sig genom hela programmet medan regnet rann i strömmar över ridhjälmens skärm.


På så vis var det gott om sol och värme i Bälinge idag! Det kändes ända in i domarboden. Hade det funnits en punkt för humör under allmänt intryck så hade samtliga ryttare fått en tia!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards