Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Ulrika Pernler - 7 juni 2010 14:50

Hej! Efter förra träningen pratade jag och Emilie om hästar i allmänhet. Ganska snart kom vi in på hästarnas insatser under träningar och lektioner.


Emilie berömde Lola som hon inte ridit på ett par veckor innan träningen. Lola har gått sina lektioner som vanligt. Ibland med färska ryttare i sadeln och ibland med mer sadelvana ryttare. Och ändå, sa Emilie, så gör hon sitt allra yttersta på träningen och dessutom väldigt, väldigt bra! Det är väl fantastiskt!


Emilie är ganska mycket yngre än vad jag är men hon har redan en fantastiskt bra inställning till sin ridning och till vad hästarna presterar och klarar av.


Eller som min mamma sa när hon satt på läktaren vid en tävling. Tänk, varenda dag springer Lola runt på ridskolan med tanter som mig i sadeln och så kommer hon in på tävlingsbanan och visar upp sig som om hon aldrig gjort annat.


Och visst är hästar fantastiska! Inte bara Lola utan varenda häst som finns! Var som helst och överallt! Det finns inget bättre än den stunden man får pyssla om sin häst i boxen eller när man får sitta i sadeln.


Idag slår jag ett slag för min egen kampanj "Uppskatta din häst"!

Det innebär att man ska vara glad över sin häst och inte minst tillsammans med sin häst!


    

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards