Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Ulrika Pernler - 24 juni 2010 19:42

  

Hej!

Idag har vi haft avslutning på ridlägervecka två.

Tror att det var nitton ryttare allt som allt.


Utefter husväggen satt många, många föräldrar och syskon,

andaktig stämning och kamerorna höjda


Jag mötte en flicka i trappan från cafeterian

Har du ridit klart, frågade jag?

Ja, sa hon, och det var roligt och spännande

och läskigt också.

Jag var alldeles ensam på banan!


Det är modigt! tänkte jag


Modigt att rida in alldeles själv

och styra sin häst runt  koner och över hinder.


Medan alla tittar på.


Och även om man missar något hinder

eller om man råkat rida lite fel

så tror jag nog att man imponerat stort

på alla mammor och pappor som satt och tittade

Och inte minst på oss instruktörer

som vet hur svårt det är att rida en bana


Efter avslutad ritt fick ryttare och hästar en prisrosett

 

För fin prestation och inte minst för stort mod!



Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards