Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Ulrika Pernler - 17 juli 2010 11:40

Hej! Jag har limmat ett par dagar nu. Tyg och trä och silvertejp. Det blir snyggt! Dagen för Ridsportförbundets stora Event "Uppländsk Ridsport" närmar sig med stormsteg. Ni följer väl med i vad som händer på Uppsala Ponnyklubb inför eventet?  http://www.uppsalaponnyklubb.se/upplandskridsport.html


Det är hög tid att anmmäla sig till Manifestationståget som går från Kvarnbo kl 12.30 den 22 augusti. Alla får vara med, barn, vuxna, mormödrar (jag vet att de också är vuxna!), stålmannen och barbapapa. Anmälningslistor sitter i stallet på ridskolan eller så mailar du anmälan till upk@telia.com .


Är ni facebookfans så kan ni  gå med i "min" facebookgrupp Gå för Ridsporten! och gruppen Fram för lika villkor som för andra idrotter för ridklubbarna i Uppland!


Lite tidigare i våras efterlyste ungdomssektionen medlemmarnas egna tankar om vad det är som är så bra med stallet, hästar och ridning egentligen. Kommentarerna tänkte vi använda i vår monter när vi presenterar klubben. Det var väldigt få som la lappar i lådan trots utlovat pris för bästa kommentar...


Så jag tänkte att vi gör ett nytt försök. Blir jätteglad om alla som gillar hästar lämnar en kommentar till det här inlägget genom att trycka på "kommentera" längst upp till höger under överskriften "Iklädda ridbyxor är vi alla lika".


Jag kan rada upp hur mycket som helst som är bra med stallet. Förutom mjuka mular, blöta hästpussar, svettiga dressyrträningar, barbackaritter, fniss i köket och underbart roliga elever så finns det en sak som jag gillar extra mycket; Iklädda ridbyxor är vi alla lika!


Med det menar jag att stallet är en plats där det inte spelar någon som helst roll vem man är. Vi kommer dit och drar på oss våra ridbyxor och sedan kliver vi ut i stallet och är en av alla. I ridbyxor kan ingen se vad man jobbar med, vem man är i skolan eller hur man har det hemma.


Till stallet kommer man för att sköta om hästarna och rida men också för att få vänner och framförallt för att ha roligt. Hästarnas skötare som är barn och ungdomar i alla olika åldrar umgås för det spelar ingen roll om man är stor eller liten när man har hästen som gemensamt intresse.


Det kan vara skönt att lägga ifrån sig masken och vara sig själv!

 

            

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards