Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Iklädda ridbyxor är vi alla lika

Av Ulrika Pernler - 17 juli 2010 11:40

Hej! Jag har limmat ett par dagar nu. Tyg och trä och silvertejp. Det blir snyggt! Dagen för Ridsportförbundets stora Event "Uppländsk Ridsport" närmar sig med stormsteg. Ni följer väl med i vad som händer på Uppsala Ponnyklubb inför eventet?  http://www.uppsalaponnyklubb.se/upplandskridsport.html


Det är hög tid att anmmäla sig till Manifestationståget som går från Kvarnbo kl 12.30 den 22 augusti. Alla får vara med, barn, vuxna, mormödrar (jag vet att de också är vuxna!), stålmannen och barbapapa. Anmälningslistor sitter i stallet på ridskolan eller så mailar du anmälan till upk@telia.com .


Är ni facebookfans så kan ni  gå med i "min" facebookgrupp Gå för Ridsporten! och gruppen Fram för lika villkor som för andra idrotter för ridklubbarna i Uppland!


Lite tidigare i våras efterlyste ungdomssektionen medlemmarnas egna tankar om vad det är som är så bra med stallet, hästar och ridning egentligen. Kommentarerna tänkte vi använda i vår monter när vi presenterar klubben. Det var väldigt få som la lappar i lådan trots utlovat pris för bästa kommentar...


Så jag tänkte att vi gör ett nytt försök. Blir jätteglad om alla som gillar hästar lämnar en kommentar till det här inlägget genom att trycka på "kommentera" längst upp till höger under överskriften "Iklädda ridbyxor är vi alla lika".


Jag kan rada upp hur mycket som helst som är bra med stallet. Förutom mjuka mular, blöta hästpussar, svettiga dressyrträningar, barbackaritter, fniss i köket och underbart roliga elever så finns det en sak som jag gillar extra mycket; Iklädda ridbyxor är vi alla lika!


Med det menar jag att stallet är en plats där det inte spelar någon som helst roll vem man är. Vi kommer dit och drar på oss våra ridbyxor och sedan kliver vi ut i stallet och är en av alla. I ridbyxor kan ingen se vad man jobbar med, vem man är i skolan eller hur man har det hemma.


Till stallet kommer man för att sköta om hästarna och rida men också för att få vänner och framförallt för att ha roligt. Hästarnas skötare som är barn och ungdomar i alla olika åldrar umgås för det spelar ingen roll om man är stor eller liten när man har hästen som gemensamt intresse.


Det kan vara skönt att lägga ifrån sig masken och vara sig själv!

 

            

 
 
Ingen bild

Hanna L

19 juli 2010 00:13

Hej!
Det jag gillar med hästar är att man bara kan vara sig själv. Världen kräver så mycket! Att man ska vara snygg, smal och rik m.m men hästar är helt annorlunda dom bryr sig inte om hur man ser ut eller hur det är med ekonomin utan dom gillar en om man är sig själv. Dom blir glada om man pussar lite på dom och ger en morot, så kan dom bli en vän för livet. Man kan alltid söka tröst och dela glädje, för att dom finns alltid där.

 
Ingen bild

Anna-Maria

29 juli 2010 18:09

Jag gillar att se hur det lyser i barnens (eller för all del vuxnas) ögon när de sitter upp i sadeln och för första gången får hästen att gå dit de vill - "lilla jag får stora hästen dit jag vill" - det är en stor självförtroendekick

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards