Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Ulrika Pernler - 19 juli 2010 14:26

  

Hej! Sommaren medför vissa smärre problem vid ridning för min del. Rolle är att likna vid en gammal dieseltunna med ben. I våras visade jag stolt på den lilla manke som har börjat skönjas mellan hals och rygg. Nu är den fullständigt borta. Inbäddad i ett mjukt lager av gräs och hö.


Detta medför smärre problem vid ridning. Inte så länge det går rakt fram utan vid snabba svängar. Just snabba svängar är dessutom ett signum för Rolle.

Igår blev vi överraskade av en bil som kom över krönet när vi övade galopp på hoppbanan. Tjosan så hade vi bytt riktning och sadeln satt minst sagt på sidan.


Tur att han inte bryr sig så mycket om ifall jag befinner mig mitt på ryggen eller inte. Jag fick lägga sadeln rätt och sedan ta ettt snabbt beslut om mindre hö vid fodringarna framöver.


Här kommer en annan som har vissa problem att hålla sig i sadeln.

 Jag vill väl bara säga som man alltid brukar: Barn prova inte det här därhemma!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards