Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Man både ser och hör hur hästarna springer utomhus!

Av Ulrika Pernler - 29 juli 2010 20:17

Idag gjorde Gabbi och jag ett litet kontorsinhopp för att planera hästarnas arbetstid över de återstående kurserna.


Grupperna för igångsättningskurserna vecka 32 lägger jag ut här på hemsidan imorgon. Så ni som anmält er kan själva kolla vilken tid ni ska rida.

Samling för upprop som vanligt vid stallkontoret.


Vid sextiden ikväll dök veterinär Peter upp för att checka av ett par av våra hästar. Då hade det slutat regna så vi kunde vara utomhus och springa med hästarna. Det är mycket bättre att springa på  det fasta underlaget som är runt ridanläggningen än att visa hästarna inomhus.


Man både ser och hör hur hästarna springer utomhus!


Först var det en av stallets privathästar som visades. Tvåa på tur var Felix med sin kotledsvrickning som nu har blivit bättre. Lite ont fanns dock kvar och en behandling till fick det bli.


Peter gjorde en snabb koll på läkningen av Bingos fraktur. Vi bestämde att det får bli fortsatt bete med kompisarna i sommarhagen innan återbesöket på kliniken i slutet av augusti då han ska röntgas.


Sist ut för dagen var Monark som varit lite knackig sedan han rymde ur hagen med polarna i våras. Idag var han fullständigt fräsch och vi får sätta igång honom försiktigt igen. Vi blev jätteglada över det förstås!


Lektionsstallet ekar fortfarande tomt då det bara är Calippo som står inne på nätterna och går ut på dagarna på grund av att han så lätt får fångkänningar om han går i gräshage. Så är det Felix som också får stå inne på natten men gå ut i liten hage på dagarna.


Hoppas det blir en lång och fin höst så hästarna kan fortsätta gå på betet så länge som möjligt. Med tanke på regnet som kommer nu så borde återväxten i hagarna ta fart.


Kaffeautomaten har ju som ni vet fått sällskap av en varuautomat som nu är fylld med olika varor. Ta med er småpengar så kan ni köpa något att fika när ni ridit klart.


Nu ska jag planera teorilektionerna till mina dressyrkurser!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards