Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Ulrika Pernler - 4 augusti 2010 20:31

Till alla mina dressyrelever inför fredagens programridning:

 

Här är länken till filmerna:

http://www.ridsporten.tv/ShowMedia.aspx?id=338abd3d-33dc-470d-934c-fc6cc80c2cab

 

Parentes: Jag och min stora mun. På två dagar har jag redan sex streck på listan över dem som läst Mats Mellbergs Hästhållningsbok.

94 to go...

Av Ulrika Pernler - 4 augusti 2010 14:04

  

                                                  

                 Bilden: Sötaste Sorbits sussar

Hej!

Idag är det minst sagt blött. Lite trist när vi har träningsläger att behöva vara inomhus. Fast å andra sidan brukar det vara antingen eller så här dags på sommarlovet. Antingen får träningseleverna bära flytväst eller så smälter dom bort på en bana som är som Saharaöknen.


Igår sken det upp lagom till dressyrlägret och jag har på känn att det blir så idag med. Jag tar med ett paraply till banan för säkerhets skull. Inte för att jag brukar ha fel utan för att väder kan vara så nyckfullt!


Min annonsering om voltigeuppvisning på julshowen tog visst skruv och Emilie och Sara har redan skrivit upp sig på "har-läst-boken-Hästhållning-i-praktiken-listan". Sara har mage att fråga om det ger tre streck om man läst boken tre gånger. Det gör det inte! Däremot får man ett extra svårt oförberett läxförhör och så kan man få vara linförare om man har lust.


98 kvar...


Nedräkning är det också inför Upplands Ridsportförbunds Hästevent. 22 augusti är datumet. Det kommer att bjudas på massor av uppvisningar och det är förstås helt gratis för publiken! I UPK:s monter kan ni träffa oss hela dagen och komma för att titta på vår utställning om klubben.


Passa på att släpa med er ett gäng kompisar eller släktingar dit också!


Läs mer här: http://www.uppsalaponnyklubb.se/upplandskridsport.html 


  

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards