Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Ulrika Pernler - 8 augusti 2010 20:43

  

Hej! Idag avslutades träningsläger 2 och därmed återstår endast två olika aktiviteter innan sommarlovet är slut. På måndag börjar igångsättningskursen som håller på till och med fredag. På onsdag och torsdag håller jag dressyrkurs.


Ungefär trettio elever på träningsnivå i åldrar mellan elva och nitton år har deltagit i lägren under de senaste sex dagarna.


Förutom att eleverna har ridit suveränt fina dressyrpass och utomordentligt fina hoppass varje dag så har de gjort saker som möjligtvis skulle få deras föräldrar att tappa hakan.

* De har haft kökstjänst och lagat mat till sig själva och sina kamrater.

* De har hållit städat och snyggt i stallet och till sina hästar.

* De har gått upp klockan sju och fodrat till alla hästarna och sedan hjälpt till att ta in dem från hagarna.

* Sista dagen städade de utan knot alla utrymmen där de sovit plus köket och cafeterian.

* De har dessutom hållit de uppsatta tiderna!

* De har till och med  hållit sig vakna på teorilektionerna (och förmodligen på nätterna också...)!


Vem sa att det inte är någon ordning på barnen av idag ?


Hur som helst var det ett lite hålögt men nöjt gäng som packade ihop idag på eftermiddagen och förmodligen har somnat i detta nu.


Även jag kände mig lite hålögd men bestämde mig ändå för att limma lite till på monterväggarna som vi ska använda vid Upplands Ridsportförbinds hästevent på Kvarnbo den 22 augusti. (Så fick jag det sagt igen!)

Nu återstår bara lite finlir innan vi kan börja jobba med bilder och texter. Jag tror de blir jättefint! Tror i och för sig att "montergruppen" kan behöva lite hjälp att blåsa ballonger...

Kom ihåg att ni ska tillbringa tiden mellan 11 och 16 vid UVFK:s anläggning den 22/8. Det blir massor av hästskoj och är öppet för alla.

Klockan 12.30 avgår dessutom manifestationståget för ridsporten där jag räknar med att få se många bekanta ansikten. Det blir en jättechans för oss att visa för politikerna hur stor och bred ridsporten är. Man får gå med i tåget även om man inte är medlem i klubben!

När jag limmat klart för dagen var det nästan dags att gå hem. Först fyllde jag på vatten åt hästarna och skötte om dem inför natten förstås!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards