Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Ulrika Pernler - 12 augusti 2010 14:20

Hej! Torsdag och sista dagen på dressyrkursen. Näst sista dagen på igångsättningskursen och så programridning för höstens dressyrlag på stora dressyrbanan med start klockan 18. Full rulle med andra ord!


Vid förra veckan dressyrläger som varade hela fem dagar förärades jag med en present på den sista dagen. Jag blev så glad! Lite mysiga grejor inför det kommande höstmörkret var det och så en burk innehållande choklad också!


-Den här chokladen ska man äta med någon som man tycker om , sa gruppen. För den innehåller små ordspråk som man ska läsa hägt för varandra.


Ojdå, tänkte jag och såg mig själv sätta ett ordspråk i halsen. Bäst att tugga ordentligt! Då jag var ensam hemma med barnen över helgen så var jag tvungen att äta upp alltsammans själv. Stackars mig!


I vilket fall kände jag mig manad att försöka översätta några av de ordspråk som jag inte råkade svälja. De gick utmärkt att läsa när man var ensam. Fast jag ska erkänna att de gav mig smärre problem att översätta... Jag förstod inte ett dyft. 


Då var det lättare att översätta de där Isländska chokladbitarna som jag fick i julas. Hur som helst vill jag skicka ett stort tack för de lärorika chokladbitarna!


Igår skickade jag iväg en bunt trycksaker till tryckeriet inför hästeventet den 22 augusti på UVFK:s anläggning. Ni har väl bokat den dagen i era almanackor? Mellan 11 och 16 blir det masssor av uppvisningar på ridbanan, i ridhuset blir det mässhall med utställare av alla de slag. Gratis inträde!


Och viktigt!!! Klockan 12.30 går Manifestationståget för Ridsporten där alla kan vara med. Vi ska inte gå någon särskilt låg bit. Från Kvarnbo till fyrispark bara och polisen kommer att eskortera oss så det känns ju tryggt! UPK:are, ta på er en blå tröja och kanske några gula detaljer. Klubbtröja går fint eller bara en annan blå tröja som ni har hemma.


Föranmäl er gärna på listorna i stallet eller på mailen upk@telia.com


Vi ses där!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards