Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Ulrika Pernler - 29 augusti 2010 19:05

Hej! Någon har visst tappat bort ett par hästar i helgen. hästarna av storlek ponny syntes tydligen stryka omkring utanför ICA Maxi i lördagsmorse. Kanske ville de handla frukost men glömde pengarna hemma... Tydligen har ingen saknat dem ännu. Jag skulle tro att de rymt ur en sommarhage där de går utan daglig tillsyn. Hästarna fångades in och togs om hand. Hoppas någon har hört av sig vid det här laget.


I vilket fall fanns en "rolig" kommentar under artikeln i unt.se: "Det handlar självklart om sommarhästar som barnen tröttnat på och som dumpas när familjen lämnar sommarstugan."


Måste vara någon som läst om sommarkatter... Självklart tycker jag att det är hur hemskt som helst med människor som tar en katt till sommaren och sedan bara lämnar den vind för våg. Fy på er!!! Men sommarhästar som lämpas av på en skogsväg har jag aldrig tidigare hört talas om...

Läs mer på : http://www.unt.se/uppsala/losa-hastar-forbryllar-polisen-1026392.aspx

 

Jag skulle i så fall tro att det är sommarhästar som tröttnat på sina barn och beslutat sig för att lifta hem igen!


I helgen har vi tävlat på alla möjliga håll. Utförliga rapporter kommer i början på veckan. Själv lyckades jag trilla av ungefär tjugo sekunder innnan jag skulle in på banan. Bara att sätta foten i stigbygeln och rätta till kavajen. En vit och en blå rosett blev det i alla fall och vurpan glömdes alldeles bort!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards