Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Ulrika Pernler - 9 september 2010 10:31

Hej! Klockan 03.07 finns den tiden egentligen? Ja uppenbarligen eftersom hästtransportören ringde precis då och meddelade att han var framme i Uppsala. Dessutom lät han oförskämt pigg på rösten! Han lär vara född på andra sidan jordklotet...


När man vet att man ska upp vid en tid som egentligen inte existerar så gör man bäst i att sova i joggingbyxor och t-shirt. Jag vet! För den tiden kan man inte ens pricka rätt med foten i strumpan utan man får stoppa fötterna i skorna "barfota".


03,14 blir jag upphämtad av Gabbi som tack och lov ser lika borta ut som jag själv. Vid den tiden ser man att vi är släkt. Likheterna är slående! Jag menar påsarna, sovvecken på vänsterkinden och inte minst frisyrerna!


03.15 öppnar jag vägbommen och den gigantiska hästbussen rullar in på stallplanen. Det är spännande samtidigt som jag inte vet om jag ska svimma av trötthet eller om jag egentligen är vaken över huvud taget.


03.19 kliver den första hästen av transporten. Det är Wally och han ser lika pigg ut om hästtransportören. Stora ögon som tittar sig omkring. Oj, så fin han ser ut tänker jag. Wally följer snällt med in i stallet och hittar direkt höet som ligger i boxen. Så lyfter han huvudet och gnäggar efter sitt sällskap.


03.23 kliver Knockbrack Hero ner för luckan. Till kontrast mot nordsvenskkorsningen som just gått in i stallet trippar den nätta lilla ponnyn ljudlöst ner på marken. Även han är sugen på höet i sin nya box och börjar äta.


03.29 går vi igenom hästarnas papper med transportören. Sedan stänger han ramperna och rullar vidare genom Sverige. Förmodligen lika pigg!

Från isoleringsstallet hörs bara tuggandet på hö.


03.34 har vi släckt och låst.


03.37 är jag hemma igen. Varför blir man hungrig klockan 03.37? Jag tar något att äta i kylen.


03.43 lägger jag mig igen. Tre timmar tills klockan ringer.


Naturligtvis kan jag inte somna på en lång stund... :)

Nedan bilder från morgonens utsläpp.

Jag kan lova att båda hästarna tyckte om sin nya hage och varandra!


                                         

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards