Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Ulrika Pernler - 22 september 2010 20:58

  


Hej! Det trodde man väl aldrig! Jag har precis kommit hem från föräldramöte och all info som jag fick var helt vad jag hade förväntat mig utom en sak...


Den på 70-talet så populära Sockiplasten är tydligen på återinkommande och det med besked!!!


Jag trodde sockiplasten var utdöd sedan länge. Men tydligen så tycker ungarna att det är alldeles för tungt att bära runt på gympaskor. Så någon rotade rätt på ett par sockiplast och nu har det blivit en fluga.


Till gympalärarens förtret! Han dissade nämligen sockiplasten totalt inför ett helt klassrum fyllt av föräldrar födda på 60- och 70talen och samtliga uppväxta i varsitt par svettdoftande sockiplast.


Att han vågade....


Men handeln var tydligen inte sen att haka på trenden och de gamla sockiplastmaskinerna går förmodligen för fullt.


Till min stora glädje..

Egentligen är sockiplast inte speciellt praktiskt att använda i stallet men å andra sidan vad vore en voltigeuppvisning utan ett par rejält insvettade sockiplast!!!


Imorgon blir det shoppingtur för inköp av ett par sprillans nya sockiplast. Sedan ska de svettas in härhemma. Kanske ska jag köpa ett par till min trettonåriga som också... Till gymnastiken. Eller så vill han hellre ha sin gympaskor...?


Ett annat problem som gympaläraren hade var att eleverna skippar duschen efter lektionen. De bara skuttar ur sina gympakläder inklusive sockiplasten och sedan skuttar de direkt i skolkläderna. Blä!


Då skulle de ha varit med på min tid. Min fröken som var minst trehundrafyrtioåtta år och hade en stram vit knut uppe på hjäsan såg till att vi barn ställde oss på ett rakt led efter gympalektionen.


Sedan satte hon visselpipan i munnen och blåste takten medan vi barn fick springa på led genom duscharna. På huvudet hade vi alla naturligtvis den obligatoriska duschmössan med fönster ifram.


Efter att hon räknat in att vi sprungit rätt antal varv så avslutade hon med ett gällt långt blåsande i visselpipan och vi sprang fram och grabbade våra handdukar. Lediga!


Det var tider det!

Efter den uppfostran tog det många år innan jag slutade springa runt i duschen!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards