Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Ulrika Pernler - 4 januari 2011 17:14

Hej! Igår började vårterminen på ridskolan. Vi lär dock få se en hel del barn i stallet på dagtid hela veckan eftersom skolorna har stängt fortfarande. Vad kan vara bättre än att tillbringa loven i stallet hos hästarna!


Själv var jag bortrest över några dagar och kom hem mitt på dagen idag. Så Sara fick starta upp mina måndagsgrupper igår. Jag hoppas hon var sträng! ;)


Jag har fått en rapport från Chili i hans nya hem. Han har varit ute på långa galopper i lössnö och varit pigg och glad.


Just nu går en del tid åt till att uppdatera hemsidan till våren. Om ni inte hittar saker som legat under nyheter så kan det hända att de ligger i artikelarkivet.


Idag har jag uppdaterat lite på hästarnas sida. Chili och Felix har ju fått nya hem och Monark togs bort i höstas på grund av en skada. Dessa hästar har nu flyttat till rubriken "gamla hästar".


Strawberry Bob är tillagd i ponnylistan och där kommer förhoppningsvis ännu en ponny att läggas till inom kort.


Imorse lastades en D-ponny som vi köpte innan jul nere i Danmark. Han är nu på väg hit och kommer få övernatta på lämpligt ställe under vägen.


Ponnyn är en fux med fyra vita ben och bläs och ett väldigt långt namn... Det börjar på Tinkle... och slutar på Pico med någonting emellan. eller så var Pico i mitten... Om det ens var Pico. Jag minns faktiskt inte om jag ska var helt ärlig. Det är mycket lättare när hästar heter Brunte!


Han är iallafall D-ponny.


Har vi tur så kommer han vid sextiden på morgonen. Men förmodligen kommer han klockan tre på natten. Det brukar vara så. Vi får väl se när det blir! Rapport om avlastningen kommer :)


    

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards