Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Ulrika Pernler - 17 april 2011 08:45

Hej! Jag ska precis packa in mina grejor och bege mig till Gimo där våra två ponnylag ska ställa upp i den andra omgången av division III dressyr idag.

Jag hoppas både på fint väder och på att det ska gå bra för lagen. Att deltagarna rider fint vet jag redan. I lagtävlan gäller det också att ha marginalerna på sin sida. Det brukar vara tätt mellan de deltagande lagen.


Ett av våra hopplag är i Heby och tävlar i  hästarnas division III. Jag ska hålla tummarna för dem också.


Gårdagens Division II dressyr för häst var också en spännande tillställning. Även där var det omöjligt att säga något om vem som skulle vinna förrän sista ekipget gjort sin uppvisning.


UPK:s lag ledde in i den sista skälvande minuten. Då Björklinges sista lagryttare klämde i med klassens segerritt. UPK:s lag fick se sig slagna med fjuttiga fem poäng men kunde ändå glädja sig åt en fin andraplats i lagseriens andra omgång.


Flera fina individuella placeringa blev det också i både framridningsklassen och lagklassen. Men mer om detta berättar jag på måndag eller tisdag. För nu är det dags att åka på tävling.


Här är i alla fall en liten filmsnutt på hästlaget. HURRA!


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards