Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Ulrika Pernler - 25 april 2011 10:36

 

Vanja Qvarfordt och Tiffy vann både framridningsklassen och DM Guld i kat C, foto:Michelle Mikkelinen

 

Hej! Vilken strålande påskhelg det har varit. Minst sagt sommarväder! Igår åkte ett gäng av våra ridskolehästar och ryttare i väg till Bälinge för att försvara UPK:s färger vid årets Distriktsmästerskap i Dressyr för Ridskoleekipage i Uppland.


Med tanke på förra årets tävling då regnet stod som spön i backen och barn, föräldrar och hästar höll på att frysa ihjäl så var detta en helt underbar dag. April kan vara nyckfullt!


Det var också roligt att få komma till Bälingens nya anläggning vid Bemersberg. Jag vill passa på att tacka Bälinge för ett fint arrangemang!


Jag själv satt som domare i första klassen på morgonen. Inne i domartornet var det svalt efter natten och jag satt med täckjacka och filt. Men jag kunde se publik och ryttare springa runt där ute klädda i bara kortärmat. Så när min klass var slut passade jag på att stanna kvar en stund och titta på nästa klass sittandes lutad mot en husvägg. Oj så skönt det var!


UPK:s ekipage skötte sig storstilat som vanligt :) Men det var inte ont om konkurrens! Många, många fina ridskolehästar från olika ridskolor i Uppland fanns på plats med välridande ryttare i sadeln.


Det blev många placeringar för våra ekipage i både LC:1 och LB:1. Resultatlistorna har inte kommit ut ännu så jag återkommer med en närmare beskrivning senare.


Nu ska jag iväg och hålla träning och  ikväll så startar lektionsverksamheten upp igen efter påsklovet. Vi ses då!


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards