Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Ulrika Pernler - 16 augusti 2011 14:56

Hej! Idag måste jag få börja med att säga grattis till mitt kusinbarn Ebba Larsson som vann Ponny SM i hoppning för kategori B på Grevagården i helgen. Tre felfria rundor och dessutom högsta stilpoängen gav henne och hennes ponny guldmedaljen.

Ebbas fina ritt kan ni se här.


Mer från ponny SM kan ni läsa på Svenska Ridsportförbundet och  Tidningen Ridsports hemsida bland annat.


Ni vet väl att man inte alltid behöver vara på plats för att följa de lite större tävlingarna nu för tiden? Många av arrangemangen rapporteras online på www.equipe.nu . Resultaten läggs ut fortlöpande i både hoppning och dressyr och nya funktioner kommer till hela tiden. I dressyren kan man bland annat få läsa ryttarnas protokoll med poängen på varje moment och i hoppningen kan man få se film på ryttarna. Precis som den på Ebba här ovan.


När det är någon större tävling på gång brukar jag följa den på Equipe. Det är riktigt spännande att se hur det går för ekipagen.


Igår skrev jag litegrand om referat från våra medlemmar och deras äventyr på tävlingsbanorna. Jag ville gärna tillägga där att det vore intressant att få rapporteringar även från mindre tävlingar och inte minst från de medlemmar som tävlar i andra grenar än hoppning och dressyr. Det finns ju distans, bruksridning, western, WE och mycket annat.


Bilder, texter och championatspoäng skickar ni till mig på 018500749@telia.com


Igårkväll hade jag terminens första ridlektioner och det var jätteroligt att träffa alla igen. Jag hade även haft ett uppehåll i att hålla lektion på en hel vecka så jag kände mig rätt så taggad.  :)


Hästar och elever skötte sig jättefint och det känns bra att vardagen har börjat rulla på igen efter en väldigt fin och behövlig sommar.


Hela denna veckan rider vi utomhus eftersom det är bygge på gång i ridhuset. Förhoppningsvis så blir det en fin höst så vi kan fortsätta vara ute länge till även när ridhuset går att beträda igen. Naturligtvis så passade det på att komma en skur precis när jag började jobba igårkväll. Men den varade bara en liten stund och resten av kvällen var det perfekt ridväder.


Vid niotiden släppte jag ut hästarna på betet igen med hjälp av mina elever. Jag tror alla, tycker det är lika mysigt att se hästarna traska iväg ut i hagen efter jobbet. Sedan fodrade jag hö ute i hagarna eftersom betet är i princip slut nu.


Även om jag lägger ut mycket fler högar av hö än det är hästar i hagen så väljer många av hästarna att stå och äta i samma hög. Det ser så rofyllt ut. När höet tagit slut så ägnar hästarna resten av natten åt att knapra på de små grässtrån som finns kvar och så en och annan sovpaus förstås.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards