Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 9 september 2011

Av Ulrika Pernler - 9 september 2011 15:33

Hej! En kväll var det en elev som kom till mig och sa att hon så gärna skulle vilja hjälpa till med något i föreningen. Men hon visste inte riktigt vad. Jag blev jätteglad. För det är lätt hänt att vi går och muttrar lite över att det inte finns någon som har tid att jobba i en förening nu för tiden. Jag tror att de människorna finns fortfarande. Kanske inte lika många som förr. Men de finns!


Är du en av dom som skulle vilja hjälpa till, lite eller mycket så är det bara att ställa frågan till vem som helst av oss som arbetar på ridskolan eller vår styrelse!


Nu har vi iallfall en sak på gång som vi behöver hjälp med.


Det har blivit dags för oss att åka på mässa igen. Den här gången är det Uppsala Kommun som ska anordna en Aktivitetsmässa på Uppsala Konsert och kongress. Detta händer den  22, 23 och 24 september och pågår hela dagarna.


Uppsala Ponnyklubb ska vara med som representant för ridsporten i Uppsala. Så vi åker dit med våra montrar, infofoldrar, filmen som jag håller på att göra, lite hemliga saker och ett väldigt glatt humör!


Eftersom det blir tre långa dagar så är det ju bra om vi är flera som turas om att stå i montern och göra reklam för vår klubb. Där kan ni medlemmar göra en insats!

Vi behöver vuxna eller ungdomar i  övre tonåren som vill ta ett pass på mässan. Hur länge bestämmer ni själva! Är du Ridskoleelev, förälder, ryttare med egen häst, ungdomssektion, eller har någon annan "titel". Varmt välkommen att anmäla dig till Gabbi på telefon 018- 31 71 03 eller upk@telia.com . (Eller så säger du till din ridlärare när du är i stallet).


Hoppas ni vill vara med!


       

Det är lite över ett år sedan vi var på det stora Eventet i Kvarnbo. Kommer ni ihåg hur hysteriskt mycket folk det var i våran monter hela dagen?  Vår tipsrunda var väldigt populär så därför kommer vi att ha det igen den här gången och hoppas på lika mycket folk.


 


...och så kommer jag ihåg att Julia vann tävlingen där man skulle gissa antalet föremål i en burk. Men vad det var för föremål minns jag inte. Nåt med hästar förstås. Men vad var det? Havrekorn? Hästskosömmar? Bajsbollar?

Ja, det spelar ingen roll vad det var för hon blev ju så glad! Grattis igen Julia :)

    Jag har lyckats få färdigt ännu en liten filmsnutt till filmen som ska rulla i vår monter. Men det har inte varit något vidare filmväder. Nu ska jag försöka filma lite dressyr och lite hoppning under helgen. Sen undrar jag om det är någon av er som brukar tävla för klubben som har en trevlig filmsnutt från en tävlingsrunda att skicka över till mig? Eller om den finns på Youtube kan ni väl skicka en länk? Min mail: 018500749@telia.com / Ulrika 



 

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards