Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Ulrika Pernler - 16 september 2011 16:19

 

Hej! Just nu känns det som om det är så där galet mycket på gång och man spretar åt alla håll för att hinna vara med lite överallt. Det är tur att det är mest roliga grejor man håller på med!


Kenneth har tillbringat veckan med att riva halva väggen till vår teorisal/ fikarum för att kunna baxa in den nya varuautomaten som är minst tre gånger så stor som den gamla. Den förra kunde man med lite vilja pressa igenom dörröppningen, men med den nya var det totalt kört.  Nu är den i alla fall på plats och det är fritt fram att börja handla. Det bästa är att denna har många fler fack så sortimentet har utökats. Hoppas det ska finnas något som passar er alla. Har du bra idéer på vad du vill ska finnas i sortimentet så är det bara att säga till.


Dagpersonalen utbildar våra tre unghästar och meddelar att både D’Artagnan och Porthos nu är mogna att prova gå på lektion. Så det är möjligt att ni kommer att skymta dem på en och annan träningsgrupp med erfaren ryttare i sadeln. Aramis fungerar också fint men behöver ännu lite tid på sig.


Wally har flyttat till Erica och där verkar han trivas utmärkt. Erica kommer att fortsätta utbilda honom och jag skulle inte bli förvånad om vi får se honom på någon liten tävling framöver. ;)


För Marcato har det varit lite krokigare. Vår avsikt har varit att avveckla honom från verksamheten då han är lite för svår att rida för de mindre barnen. Vid en besiktning nyligen så upptäcktes att han hade en del problem med sina ben och prognosen för att få honom frisk är väldigt dålig. Därför kommer han att tas bort snart framöver vilket är tråkigt med nödvändigt. Jag lovar att göra en minnessida åt er. Så skicka era ord eller bilder till mig. 018500749@telia.com


Träningarna i Working Equitation har varit populära så därför har jag lagt ut lite fler datum som ni kan anmäla er till. Ridskoleelever från nivå 6 på både junior och senior får vara med nu när vi är ute på den stora hoppbanan. Lite senare i höst blir det tillfällen för er på lägre grupp att prova också!ryttare med egen häst får också vara med, oberoende vilken klubb ni tillhör! Välkomna att testa WE.


De nya datumen och listorna över grupper och tider hittar ni på hemsidan eller genom att trycka på länkarna här.


Imorgon lördag rider två grupper mitt på dagen och dessa är fullbokade. Dessvärre kommer jag att vara frånvarande för klockan halvtvå inatt fick jag besked om att jag blivit antagen till WE Dressyrdomarutbildningen i Strängnäs i helgen. Så det är bara att packa kappsäcken och åka på äventyr. Hoppas jag får med mig mycket kunskap hem igen som jag kan dela med er. Jag har delat ut hästar och satt ihop en övning. Sandra rycker in som kvalificerad vikarie för mig istället. Hoppas ni får det riktigt roligt!


På måndag blir det till att jobba med vår utställningsmonter som vi ska ha på ”Må Så Mycket Bättre Mässan” som vi ska delta i på Uppsala Konsert och Kongress under nästa veckoslut. Från torsdag till lördag närmare bestämt. Vi ska bland annat ha monter, tävlingar, bildspel, film, godis och en låtsashäst. Infofoldrarna är på tryck och det känns som detta är under kontroll. Eller nja, filmen är fortfarande under tillverkning på grund av dåligt väder… Vi tar gärna emot hjälp från någon vuxen person som vill stå med oss i montern en stund någon av dagarna. All hjälp, liten som stor tas emot tacksamt. Maila gärna till kontoret upk@telia.comså tar vi kontakt med dig.


Ja, det var väl det mesta :)

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards