Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Lite samlad information och Lucka 3

Av Ulrika Pernler - 5 december 2011 15:57

Hej! Idag var det lite fruset igen. Snabbt på med täcket och ut med Rolle! Han får nämligen bara vara utomhus om marken är frusen så det inte kommer smuts i hans sår. Varje morgon har jag tittat ut genom fönstret och suckat djupt. Regn igen. Men i förrgår var marken frusen och så idag. Det finns hopp!


På förmiddagen hade vi personalmöte. Det är mycket att styra upp så här inför julen. Julkurser och schemaläggning och så inte minst planering för vårterminen som drar igång innan man vet ordet av. Vi måste börja tänka på påsklovet och sommaren också sa Gabbi när vi avslutade mötet...


På våra gamla sommarbeten fortskrider arbetet med att bygga villor. Hästarna ser grävmaskiner och lastbilar som åker i skyttetraffiknär de går i hagarna  men de verkar inte bry sig nämnvärt. Man spränger en hel del berg också och hästarna hör signalen för sprängning och sedan knallarna. Men det verkar också gå fint.


Fast om man tänker rida ut kan man försöka undvika att rida åt det hållet. I alla fall på dagtid när det arbetas där.


I början på veckan kommer vi att uppdatera och lägga ut tider och grupper för julkurserna på hemsidan www.uppsalaponnyklubb.se . Det finns ströplatser kvar på vissa kurser så det går fint att fortsätta anmäla sig framöver också. Jag skulle vilja slå ett slag för några aktiviteter. Dels programridningen den 6 januari där ni kan rida ett dressyrprogram och få individuella tips och protokoll. Pay and Jump den 8 januari som är öppen för skötare, tärningselever och privatekipage. Välj höjd och hoppa en bana. Elevens val där ni kan vara allt från en person som rider privatlektion till flera stycken som vill rida tillsammans. Du kan var med och styra upplägget själv.  Alla våra julkurser är naturligtvis öppna för dig med egen häst ocskå.


Vårterminens lediga platser ligger också ute på http://www.uppsalaponnyklubb.se/ledigtht10.html . Denna sida uppdateras regelbundet då det fylls på fort nu. Några nyheter för vårterminen är Working Equitation gruppen på torsdagar 17.30 samt en ny Dressyrgrupp på fredagar 16.30


Här kommer dagens lucka. Nummer fem redan!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards