Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Ulrika Pernler - 12 januari 2012 16:32



Hej!  Klockan 05.00, kan man kalla det sen natt eller kallar man det tidig morgon? Ja, inte vet jag. Det jag vet är att det är en tid då jag egentligen inte är speciellt intresserad av att vara vaken. Imorgon kommer jag dock behöva vara det eftersom Gabbi och jag ska ta emot två inkommande ponnyer och en häst vid den tiden. 


Det är Padraig som kommer med sin stora hästbuss och tre hästar åt oss. Han verkar gilla att besöka folk på konstiga tider för om jag inte minns fel så var klockan runt två på natten sist han kom. Då var det våra tre musketörer som anlände. Padraig har förstås många besök att göra när han väl är i Sverige så man får liksom vara vaken när han än kommer. 


Idag har Kenneth iallafall fått "paniksnickra" på en tredje box i vårt isoleringsstall eftersom där bara fanns två boxar. Han är duktig Kenneth och den nya boxen ser väldigt inbjudande ut. Så jag är säker på att hästarna ska trivas. 


En fuxponny som är runt åtta år och som gått en del terräng/hunting, en brun 6 årig ponny och en 6 årig häst med någon slags skimmel/ stickelhårig färg är det vi väntar på. 


Mer än så säger jag inte. Jag återkommer istället imorgon när jag har vaknat en andra gång och berättar vad jag vet. 


Kul att  hålla er på sträckbänken!


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards