Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Ulrika Pernler - 15 februari 2012 12:59


Hej! Idag tycker jag riktigt synd om mig själv. Min förkylning har nämligen uppgraderat sig till högsta nivån och jag känner mig riktigt eländig. Nåja, förhoppningsvis är det toppen jag rundar idag och sedan ser jag ljuset igen. Tills dess får det bli Alvedon och näsdukar. 


Igår hade jag varken röst eller ork till stå i manegen och ha lektioner men Gabbi och jag packade in oss i bilen på kvällen och åkte till Sigtuna för att titta på lite hoppträningar. Vi har fortfarande några pass kvar att utvärdera och skriva in i våra loggböcker inför Dressyrtränarexamen. Det är kul att blanda dressyr- och hoppträningar för att se hur tränarna jobbar med sina ekipage.  Efter den första timmen hade jag snytit upp ett helt paket med engångsnäsdukar och de som red måste verkligen ha undrat vad det var för miffo som satt på läktaren och trumpetade.


På hemvägen började det snöa rejält och bilarna körde i karavan i 40 kilometer i timmen. Det var bara att slappna av och följa strömmen. Trots att det snöade ymnigt så tyckte varken Gabbi eller jag att det var särskilt besvärligt. Vi har nämligen varit med om värre. 


Det var den gången vi packade bilen full av stalltjejer och åkte till Enköping för att se sagohästen Miltons avskedsturné. Vi tillbringade ett par magiska timmar på läktaren i Enköping till musik, hoppning utan träns och sadlar och galna Engelsmän. 


När vi kom ut från ridhuset hade vädret slagit om och det var ett så tätt snöfall att det inte gick att se handen framför sig. Tjejerna från Uppsala ville dock åka hemåt och vi satte oss i bilen och började sakta rulla längs vad  vi trodde var vägen. Jag kommer ihåg att vi körde en liten bit och sedan fick vi stanna för att gå ut och undersöka varvägkanten var om vi nu fortfarande körde på vägen... Det var kolsvart natt och där lyktorna lyste upp var en massiv vit vägg av yrande snö.  Jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog oss att komma tillbaka till Uppsala men det var ett bra tag. 


När vi kom hem fick vi höra på radio och TV att man utlyst undantagstillstånd och alla beordrades att hålla sig inomhus. Folk satt fast i snödrivorna och militären fick skicka ut bandvagnar för att undsätta dem...


Vi brukar alltid jämföra vädret med det tillfället och plötsligt känns det så mycket bättre. 

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards