Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Läktartrumpeten

Av Ulrika Pernler - 15 februari 2012 12:59


Hej! Idag tycker jag riktigt synd om mig själv. Min förkylning har nämligen uppgraderat sig till högsta nivån och jag känner mig riktigt eländig. Nåja, förhoppningsvis är det toppen jag rundar idag och sedan ser jag ljuset igen. Tills dess får det bli Alvedon och näsdukar. 


Igår hade jag varken röst eller ork till stå i manegen och ha lektioner men Gabbi och jag packade in oss i bilen på kvällen och åkte till Sigtuna för att titta på lite hoppträningar. Vi har fortfarande några pass kvar att utvärdera och skriva in i våra loggböcker inför Dressyrtränarexamen. Det är kul att blanda dressyr- och hoppträningar för att se hur tränarna jobbar med sina ekipage.  Efter den första timmen hade jag snytit upp ett helt paket med engångsnäsdukar och de som red måste verkligen ha undrat vad det var för miffo som satt på läktaren och trumpetade.


På hemvägen började det snöa rejält och bilarna körde i karavan i 40 kilometer i timmen. Det var bara att slappna av och följa strömmen. Trots att det snöade ymnigt så tyckte varken Gabbi eller jag att det var särskilt besvärligt. Vi har nämligen varit med om värre. 


Det var den gången vi packade bilen full av stalltjejer och åkte till Enköping för att se sagohästen Miltons avskedsturné. Vi tillbringade ett par magiska timmar på läktaren i Enköping till musik, hoppning utan träns och sadlar och galna Engelsmän. 


När vi kom ut från ridhuset hade vädret slagit om och det var ett så tätt snöfall att det inte gick att se handen framför sig. Tjejerna från Uppsala ville dock åka hemåt och vi satte oss i bilen och började sakta rulla längs vad  vi trodde var vägen. Jag kommer ihåg att vi körde en liten bit och sedan fick vi stanna för att gå ut och undersöka varvägkanten var om vi nu fortfarande körde på vägen... Det var kolsvart natt och där lyktorna lyste upp var en massiv vit vägg av yrande snö.  Jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog oss att komma tillbaka till Uppsala men det var ett bra tag. 


När vi kom hem fick vi höra på radio och TV att man utlyst undantagstillstånd och alla beordrades att hålla sig inomhus. Folk satt fast i snödrivorna och militären fick skicka ut bandvagnar för att undsätta dem...


Vi brukar alltid jämföra vädret med det tillfället och plötsligt känns det så mycket bättre. 

 
 
Ingen bild

Anders

15 februari 2012 18:11

Det finns ingenting som stoppar UPK att nå sina mål.
Jag är less på vintern och så kommer denna snö. Halkade runt i snön igår Urk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards