Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Ulrika Pernler - 22 september 2012 20:42

 

Hej! Dagens Working Equitation träning var mer som en motorcrossbana än en ridtillställning. En väldigt regnig natt och en regnig förmiddag gjorde att banan så gott som stod under vatten. Men sex glada ekipage dök ändå upp vid halvtolv och vi tågade ner till hinderbanan.


Själv var jag iklädd gummistövlar och en stor gul regnrock. Inte  så vidare reglementsenligt men det skulle visa sig vara mycket praktiskt. När sex glada hästar kommer galopperande precis förbi en efter ett härligt långt regnoväder så stänker det rätt så mycket. Efter en liten stund såg jag ut som om jag tagit ett gyttjebad. Men jag var varm, torr och nöjd i min fina gula regnrock. 


Det är som jag har sagt förr. Ridsport är kanske inte alltid åt det glamourösa hållet men det är himla roligt! 


Senare tog jag in hästarna och kratsade tolv leriga hovar samt hängde upp tre genomblöta täcken. 


För Gabbi och de träningselever och egenhästryttare som kommit för att bygga bana till morgondagens hopptävlingar var det inte så mycket mindre blött och geggigt. Det blev till att gräva små kanaler för att dränera hoppbanan från de värsta pölarna och sedan ställa hindren på de bästa platserna. Det grävdes, bars hinder och klaffsades lera en lång stund innan det blev klart. 


Håll nu alla tummar, tår och hovar för att vädret blir fint imorgon. Det räcker väl med att det stänker underifrån när hästar och ryttare galopperar runt banan. Kom gärna ut till stallet och heja på vårat hästlag! Tävlingarna börjar klockan 08.00. 


Jag måste också få påminna om den Dressyrclinic som Upplands Ridsportförbunds Dressyrkommitté anordnar tillsammans med Liane Wachtmeister söndagen den 7 oktober klockan 13.30 vid UVFK. Biljetter till Ridskolepris, 40 kronor säljs ännu några dagar. Säg till mig (Ulrika) eller någon av våra instruktörer. Det går också bra att maila till upk@telia.com. Eller så kan man beställa biljetter till förköpspris direkt som det står på planschen som ni hittar här.


Hoppas ni vill komma! 


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards