Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Sista WE träningen utomhus nu på lördag

Av Ulrika Pernler - 22 oktober 2012 13:00

Hej! På lördag kör vi terminens sista utomhuslektion i Working Equitation. Det blir två timmar, 9.30 och 10.30 Anmälan till kontoret på upk@telia.com. Ni som muntligt sagt till att ni vill vara med får gärna maila till kontoret och få bekräftat att det kommit fram!


Efter lördagen tar jag in redskapen och hindren och så hoppas jag att det blir lite luckor under vintern där vi kan hålla extra träningar. Men datum för dessa kommer jag lägga ut fortlöpande på hemsidan (uppsalaponnyklubb.se )under rubriken Working Equitation förstås. 


På jullovet blir det dessutom WE kurs och ännu en Pay&Ride! 


Förförra lördagen hade vi sådan tur med vädret! Precis när lektionen skkulle börja så drog det ihop sig och kom en riktig skur men sen så sken det upp och var riktigt vacker höstväder resten av träningen. Alla hästar och ryttare var glada och jätteduktiga. Ella tog lite bilder och dem ser ni nedanför. 


I onsdags var jag på en ridskola som heter Vendelsö Ridskola för att introducera WE hos dem. Vi hade teori först och sedan praktiserade vi med deras lektionshästar vilka skötte sig strålande. Det var som vanligt jättekul att få besöka en ridskola där jag aldrig varit förut. Tänk så många ridkskolor det finns i Sveriges avlånga land. Och på alla dessa finns ett gäng underbara ridskolehästar som ger oss människor möjligheten att få lära oss att rida och möjligheten för oss att få kontakt med dessa fantastiska djur. Den Svenska modellen av ridskola är unik och jag undrar om det är så många av oss som vet om det egentligen. 


Det är i vilket fall så kul att ridskolorna mer och mer får in WE i sin undervisning. WE gör ridskolehästar och ridskoleelever glada och ger omväxling till den traditionella ridundervisningen. Nu har jag träffat Dalarna, Stockholm och varit i Sundsvall. Här i Uppsala har vi också haft WE-träffar och jag vet att flera av de större ridskolorna har WE i sin undervisning. 


Jag har också läst att Ridskolorna ännu längre norrut nappat på idén och nedåt i landet är grenen redan idag mer etablerad verkar det som. 


Efter detta är det dags att få igång mer tävlingstillfällen här i landets mellersta delar så vi som har tävlingshuvud kan få praktisera det vi lärt oss på träningarna. 


Så länge tränar vi på härhemma, hoppas ni vill komma på lördag!


                       

 
 
Ingen bild

Karro E-M

23 oktober 2012 21:49

Jag har TVÅ extrasängar uppe i Umeå om det skulle bege sig, dock på 20kvm men finns det hjärterum så... För övrigt tycker jag jättemycket om bloggen så jag kan hålla mig uppdaterad om vad som händer på UPK trots att jag nu är 60 mil bort...

Ulrika Pernler

24 oktober 2012 20:17

Är det såna där gamla knarrande fjädersängar som min farmor och farfar hade? I så fall kommer jag direkt! Jag ville alltid sova i fjädersängen och mina syskon fick sova i bäddsoffan. De var rätt så avundsjuka men om jag inte fick fjädersängen så vägrade jag sova där. Jag körde med utsurningsmetoden! Hoppas det går bra med din nya häst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards