Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Idag är vi på Globen!

Av Ulrika Pernler - 30 november 2012 11:00



Hej! Idag är vi på Globen! Det är verkligen en tradition och jag kan inte komma ihåg precis hur många versioner av  Stockholm International Horse Show jag har varit på men det första året man arrangerade detta var 1993. Jag skulle tro att jag  varit där så gott som alla år. 


Och även om jag har skrivit det här inlägget i förväg så kan jag ju berätta att vi parkerat på "våning Gul" i parkerinsgaraget, att vi har gått minst ett varv på mässan innan första arenainslaget, att Erika dricker massor av Coca Cola, att vi äter pizza på restaurangen som ligger till höger om Mac Donalds och att vi köpt massor av godis och att vi inte kommer ha en chans att trycka i oss såna mängder under en och samma föreställning och så köper vi hästgrejor förstås!


Det ryktas att detta är det sista året vi får se denna show på Globen Arena. Sedan ska arrangemanget flyttas. Men jag vet inte jag. Globen är så rund och fin och läktarplatserna är nog tillräckligt många för oss hästfolk så kanske sitter vi här även nästa år. Hoppas det! 


Idag kör vi inget backstagepass utan håller oss på läktarna och så på mässan förstås. Men förra året var vi backstage och medan jag tillverkar nya bilder under dagen så kan ni ju titta på förra årets :) Det är allt lite festligare på läktaren än bakom kulisserna!


           




                         






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards