Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Ulrika Pernler - 13 december 2012 11:02

 Hej! Hoppas ni har fått uppleva någon slags luciasång idag. Själv såg jag min på SVT play och i år var det ju från Uppsala Domkyrka! Kanske några av er var där på riktigt till och med? Hur det än är så behöver man lite luciafirande på lucia. Det var lättare när man hade mindre barn för då kunde man kika på deras uppträdanden i skolan. 


Förhoppningsvis så kommer det en del pyntade elever ikväll. Lite glitter och glamour är aldrig fel i en ridmanege. 


Jag vill minnas att vi gjorde ett par tafatta försök att uppträda med luciatåg till häst något eller några år när jag var liten. Men omgivningarna där vi befann oss var inte särskilt förtjusta i hästar och då hjälpte det inte ens att det satt små söta barn uppepå hästryggarna och sjöng. 


Luciatåg ska kanske vara till fots.


I morgon börjar sista veckan på höstterminen på ridskolan. Med det kommer jag med årets utmaning. Men den får ni se imorgon. Idag blir det julstämning i ponnykalenderns lucka 13 istället och vad passar bättre i ett stall än en julkrubba?



Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards