Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Ulrika Pernler - 19 december 2012 13:54

 


Hej! Som ni ser ovan så är spelet igång! Linnea som bara har lektioner på måndagar körde Kadrilj på samtliga tre grupper. Det betyder att hon har haft kadrilj etthundra procent av sina lektioner denna vecka! Svårslaget. Om det inte vore för Sara Husén och Sara Hägg som slog ihop båda sina grupper igår och red en jättekadrilj i hela stora ridhuset. Toppen! DET är verkligen svårslaget och jag menar det står ju faktiskt "flest är bäst" längst ner på pappret. Så mycket fler än så kan det ju inte bli. 


Själv har jag några fler lektioner innan jullovet börjar så ni kan räkna med fler pinnar på mig!


I dagens julkalenderlucka handlar det om hästens luktsinne. Visste ni att hästar har lika bra luktsinne som en hund? Det är i alla fall vad jag har hört. Det är därför de kan bli oroliga till exempel om man är ute i skogen på en grön och fin stig. Så plötsligt känner hästen att ett lejon har varit där tidigare på dagen. Men vi ser ju ingenting och känner ingenting för vi är bara människor. Rätt vad det är så bestämmer sig hästen för att det är bättre fly än illa fäkta och vi fattar som vanligt ingenting förrän vi är på väg hemåt...



 


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards