Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Ulrika Pernler - 12 januari 2013 18:00

Hej! Nu är det verkligen vårtermin. Eleverna har ridit hela sin första vecka och några till och med börjat den andra. Hästarna är glada och pigga på att jobba. Nu planerar vi sportlov och sen påsklov och jag vet, rätt som det är så sätter jag upp lapparna om sommaren. Vi rider utomhus på stora banorna och det är vår och vi hör fåglarna. 


Ändå är det januari och många veckor kvar av vintern. Vintern kan också vara härlig. Speciellt när solen kommer fram så där i februari och man nästan känner hur det värmer. 


I morgon träffas vi instruktörer på instruktörsmöte. Det kul att sitta ner i samma rum då och då. Annars är vi ju på jobb och ska hinna med både elever och hästar och då blir det inte alltid så mycket tid över för prat. 

Vi brukar prata om terminen som kommer. Kanske kläcka lite nya idéer för man vill ju göra nytt också även om det gamla är trevligt. Kul ska det bli i alla fall att träffas. 


Idag har jag lagt ut datum för vårens skötarridningar och så småningom kommer också barnridningen igång. Datumen ligger ute men första tillfället dröjer lite för vi vill ju inte att de små ska frysa. Även sportlovets kurser och aktiviteter finns att läsa om på hemsidan www.uppsalaponnyklubb.se .


Till sist fick jag lite bilder från WE pay and ride i söndags. Frida fotade med Mitas kamera. Jag lade ihop dem till en kort film. Så tänkte jag lägga dem i albumet på hemsidan också. 



 


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards