Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Ulrika Pernler - 26 februari 2013 18:40

Hej! Att anmäla sig till tävling är ett ämne som jag tagit upp förut. På den gamla goda tiden så fyllde man i en blankett , stoppade i ett kuvert. Slickade igen fliken och postade. 


Nu för tiden anmänder vi TDB. Ett väldigt bra  system där alla uppgifter finns inlagda och man kan söka och hitta tävlingar. 


Problemet är att det finns väldigt många som vill tävla och lite färre tävlingar. I alla fall för dressyrryttare på vissa nivåer och i vissa distrikt. Som här i Uppsala.


En Medelsvår C dressyr brukar bli full (40 starter) på runt en minut efter att anmälan släpps fri och efter ytterligare någon minut brukar det vara ruunt femtio- sextio reserver dessutom. Det medför att vi som vill tälva sitter med fingret på knappen ungeför en timme innan , frenetiskt tuggande på "Rennie", och uppdaterar sidan ungefär varannan sekund för att inte missa vår chans. 


Oftast missar vi den ändå... 


Men idag! IDAG! Är dagen då mitt finger fungerade. Eller så fick jag sprutt på bredbandet i precis rätt sekund. Det brukar alltid vara så långsamt här på landet. Kanske blev det något ozonhål eller solvindar precis när jag tryckte. Jag vet inte vad som hände. Men jag vet att jag är lycklig!


18.00.11 De siffrorna glömmer jag aldrig! Min anmälningstid och jag gick in som anmäld nummer sex av fyrtio. Ett reslutat som blir svårslaget.


 


Mellan uppdaterandet, tuggandet på brustabletter och nagelbitandet så hann jag med en liten konversation på ett känt forum med mina "medlidande" ryttarkamrater. De satt i samma sits som jag. "Stolsitsen" :)

Jag måste få dela denna konversation med er så ni förstår dilemmat, åtminstone till en del. 

Det första inlägget gjordes 16.57, tisdagen den 26 februari 2013.

Här kommer den:


    


18.00.11 Glöm aldrig det!


This is Ripley, last survivor of Nstromo, signing out!





Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards