Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Ulrika Pernler - 20 mars 2013 14:04

Hej! Jag brukar inte klaga på väder. Men idag är längtan efter våren påtaglig... Jag skulle vilja säga att det är en sån där dag som man hellre går in än ut. Även om man är en häst. Eller en katt också för den delen. Finns det något så drygt som katter som sitter innanför kattluckan och klagar högljutt för att det inte är det väder de tänkte sig?


Jag har stuckit ut huvudet ett par gånger i dag och det har jag "ångrat". Snålblåst. 


Nu ska jag strax iväg och hålla en lektion och sedan ha ett möte. Därefter får det vara "färdigutstucket" för min del denna dag. 


En anledning till att jag vill ha bort isen är att min häst har fått ett sånt där retfullt litet broddtramp precis i kronranden. Så länge han är broddad så måste han såklart trampa upp det lite lagom mest hela tiden. Jag har pysslat på med galoppbandage på mornarna innan utgång. Dem har hann glatt tuggat i sig. En dag fick jag idén att han kunde ha ett par enkla boots på sig istället. För enkelhetens skull. Dem åt han upp på mindre än tio minuter. Det blir inte billigt... Så lite sol tack- så isen smälter- så jag kan spara pengar! 


För att breda på litet extra så la Emilie ut en bild på hur det såg ut vid den här tiden förra året. Titta själva:

(och för den som tänkter påpeka att man inte får rida i linne på UPK så kan jag berätta att bilden är tagen i ett annat stall. Varje stall har sina regler. )

 


Fast då kan jag ju påminna Emilie om att det här också var i mars något år innan det:

Där var det visst inget kortärmat...

 


Jag tycker heller inte att Vanja och hennes mamma ser så värst varma ut en marsdag 2010:

Inget kortärmat där heller!

 


Nä, nu får det vara sluttjurat! Våren lär dröja ett bra tag. Vi har ju hela april framför oss. Jag är född i mitten av april och den dagen var det minsann snöstorm brukar min mamma berätta. 


...men liiiite värme skulle inte skada....



Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards