Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Ulrika Pernler - 27 oktober 2013 18:26

 

Hej! Idag avreds årets KM i Dressyr härhemma i ett fantastiskt oktoberväder. Fast vi var inomhus förstås. Men våra ryttare hade det nog bra när de lastade i och ur och red fram. Det kan ju lika gärna regna småspik den här årstiden.


Jättefina ritter och inte en enda i hela startfältet red fel väg. Rätt så fantastisk bara det.


I kategori B och C som var sammanslagna blev det Guld till My Sannestedt och hennes B-ponny Shamrocklake Marie Claire. I kategor D segrade Tova Gustavsson och Duke of Earl och silvret gick till Frida Engvall och Munsboro JoeJoe. Matilda Schenning och Kalle E vann Guldet för juniorer på stor häst medan Guldet för seniorer gick till Susie Gelinder och Cola. Cola får också pris för dagens fräschaste tjugofyraåring!


KM i hoppning rids den 24 november i samband med klubbtävling. Helgen innan det, den 17 november så är det KM i Working Equitation.


Själv har jag haft en "vek vecka" med nåt virus som gäckat mig. Ena dagen har jag legat plattfall och nästa har jag tänkt att "nu är det nog bättre" och så platt fall igen. Ibland är det bara att ge med sig. Men litegrand har jag ändå hunnit med mellan soffhänget. Bland annat har hela tjugosex ekipage varit med och tränat WE under veckan. Det märks verkligen att WE intresserar många. Hoppas nu bara att flera av dem som ännu inte provat på att tävla passar på den 17 november hos oss. Jag la ut banorna idag så att man kan tjuvkika och förbereda sig. Det bästa med Pay and Ride är att man kan få ta sig runt i lugn och ro och till och med få hjälp med sådant som krånglar.


På lördag förmiddag kom ett gäng på fyra ryttare och hästar som aldrig befunnit sig på en WE bana. Några av hästarna var konvalescenter på väg igång efter skada och för dem blev det nog ett roligt vändning i igångsättningen som annars oftast bara består av långtråkig skritt. Skritt runt hinder och över broar roar nog hästarna mycket mer samtidigt som det lösgör och gör av med hjärnspöken! Ekipagen verkade mycket nöjda efter träningen så jag känner på mig att vi kommer att ses igen.


Idag orkade jag till och med rida en stund på Lusen. Det har i och för sig inte gått nån nöd på honom. Igår red Frida barbacka och jag tror nog att han var väldigt nöjd med det. I vilket fall så red jag den nya slingan som går förbi bostadsområdet trots lite älgskräck. Igår när jag hade förmiddagslektionen på WE banan så hörde jag nämligen ljudet av klövar mot asfalten därborta och när jag tittade dit så kom en stor älgko med två kalvar gående på gatan mellan de nybyggda husen. Det såg ut som de var ute på en helt vanlig promenad. Idag såg jag tack och lov inte till dem. Fast jag såg avtrycken efter dem i marken där jag red.


I morgon börjar en ny vecka och jag hoppas jag vaknar och har lämnat alla virus kvar i den förra veckan :)

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards