Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Ulrika Pernler - 11 juni 2014 12:41

Hej! Jag fick ett gäng bilder från några tjejer på ridskolan. Det var en massa bilder som ska användas till ett bildspel i ett speciellt syfte längre fram.


Några av bilderna inspirerade mig speciellt mycket eftersom de var tagna i en situation som kommer att drabba mig inom kort. Nämligen banhoppning. 


Jag uttalade ju en utmaning för några månader sedan. Om fem av mina kollegor startade i WE tävlingen den 25:e så skulle jag  hoppa en bana som motprestation. Utmaningar sätter oftast fart på folk! Så med det så anmälde sig fem av mina kollegor. Visserligen med en viss töjning av den ursprungliga utmaningen då jag lät dem som går förberedande Ridinstruktörskurs räknas. Så när jag nu har möjligheten så måste jag få nypa till mina "äldre" arbetskamrater. Jag tycker några fler av er kunde ha tagit sig i kragen. Men i alla fall jag anser utmaningen genomförd från deras sida. 


I måndags tog jag ett övningsvarv på hoppbanan och det kändes kalas. Jag hoppar oftast på måndagar av nån anledning. En bra start på veckan kanske. Så nu känner jag mig redo! 


Första bästa Pay and Jump som passar i tid och övrigt schema så ska jag hoppa i supermandräkten och vara med. Det kommer förevigas och ni kommer att kunna se det om och om igen ifall det roar. 


Två viktiga saker att tänka på är att:

1. Välja ett av mina träns som jag inte är så rädd om ifall hästen ändå tänker ta av sig det och lämna det i en vattenpöl på banan. 

2. Välja ett par ridbyxor som jag inte är så rädd om ifall hästen tänker tappa mig efter hinder nummer fyra där det råkar vara en vattenpöl. 


Nedan några inspirationsbilder så jag kommer ihåg hur roligt det är med hoppning!


 

FOTO; Ella Ahlin


   

FOTO: Elsa Enqvist


           

FOTO: Joanna Åberg

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards