Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

Dancing with horses

Av Ulrika Pernler - 21 oktober 2014 17:38

 

FOTO: Frida Engvall

 

 

Hi! 


Well, the short version of this is that I'm a riding instructor by profession. My colleagues often tease me because I jump around, waving my arms and legs and either shouts or whisper to my students.


During my education, I was taught that one should stand still in a corner with the hands folded behind ones back. Hands in your pockets or in the air, touching your nose or ears or go around was forbidden.


But I think movement it's a great way to keep my students interested and awake. I also believe that it makes it easier for them to understand what I mean. If nothing else, it amuses them…


This weekend I trained for Bruno Rodrigues da Silva from Portugal. 

He is truly a energetic teacher and I got him on tape this monday.


In the film you will see a one-hour movement compressed to two and a half minutes.


Here you are!



Dancing with horses from Ulrika Pernler on Vimeo.

 
 
Ingen bild

Alexandra Rahm

22 oktober 2014 14:35

Haha, helt underbart!!

 
Ingen bild

jackie

23 oktober 2014 07:20

Underbart! Visar väldigt tydligt att man inte ska stå still när man undervisar. Hade han gjort det undrar man hur mycket han kunnat förmedla☺☺

 
Ingen bild

Gunilla Hamberg

25 oktober 2014 09:00

Skrattade så tårarna rann, underbar! Hoppas att Bruno får ta del av filmen också. Gunilla

 
Ingen bild

Addi

25 oktober 2014 22:12

Min favvohopptränare, EG Haking drar sig inte heller för att visa med hela kroppen: https://www.youtube.com/watch?v=qz4k9YBZh6U ...och dansar om inte med hästar, så med sig själv. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards