Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Nu blir det kurs för er som vill ta Grönt Kort 2011

Av Ulrika Pernler - 28 januari 2011 14:51

  

Hej! From i år har Svenska Ridsportförbundet gjort om Grönt Kort utbildningen i hela landet så nu gäller följande:


Alla som är 13-18 år måste gå en kurs om ca 18 studietimmar innan man skriver provet. Är man över 18 år kan man skriva provet direkt.

Är man under 13 år måste man gå kursen tillsammans med sin målsman som är den som sedan skriver provet och är ansvarig när man tävlar. När man sedan fyller 13 år måste man gå kursen igen för att därefter skriva provet.


Provskrivarens ridkunskaper skall intygas av behörig Ridlärare alt tränare. Uppsuttna krav gäller inte målsman eller annan myndig person.


Det studiematerial som kommer att användas är bla:

I säkraste laget (dvd)

Grönt Kort (häfte som ingår i kursavgiften)

Hästkunskapssajten på www.ridsport.se


Häften; Säker med häst, När olyckan är framme, Tävlingsreglementena 1-3  mm,  det kommer att  finnas några exemplar som ni kan låna vid kursträffarna.


Ämnena som kommer att tas upp är bla; Vem gör vad på tävlingsplatsen, Väl förberedd, På tävlingsplatsen, Tilbaka i stallet, Förbundsinformation, TR mm


Det här nya upplägget gör att det blir betydligt dyrare att ta kortet än tidigare, distriktet tar 100 kronor per deltagare i registreringsavgift, kostnaden för Grönt Kort boken är 100 kronor per deltagare + att klubbens lönekostnad ökar pga fler studietimmar.


Vi måste därför höja priset för er som går kursen from nu så det nya priset blir;.

Medlem i UPK   300 kronor

Tävlande för annan klubb än UPK   500 kronor

Enklare fika ingår.


Max 30 deltagare, medlemmar från UPK har förtur.

Anmälan sker via upk@telia.com alt 018 317103


Kom ihåg att du måste delta vid samtliga tillfällen. 

Nästa kurs kommer vi att ha först i höst så se till att ni passar på och går nu!!!


Då det är kort om tid innan tävlingssäsongen börjar för säsongen så kommer vi att köra igång nästan omgående, följande datum gäller för vårens kurs,

Lördag               5 februari         13 00 – 16 00     Martina             cafeterian

Onsdag              9 februari         17 00 – 19 30     Martina             cafeterian

Lördag               12 februari       13 30 – 16 30    Linnea                cafeterian

Söndag              13  februari      13 00 – 14 30     Linnea                Lastning, ute

Lördag               19  februari      13 00 – 16 00     Martina             cafeterian

Fredag               25 februari       12 00 – 15 00     Linnea                cafeterian

Lördag               5 mars                13 00 – 15 00   Martina             Provskrivning, cafeterian


VÄLKOMNA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards