Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Ulrika Pernler - 12 september 2010 17:25

  


Hej! Idag har Rolle och jag "rekat"! Jag är av åsikten att man alltid bör testa nya ridövningar på sig själv innan man utsätter sina elever för dem. Ibland är det som verkar enkelt i hjärnan betydligt mer komplicerat när man sitter till häst.


Så var det till exempel en gång när Lisa och jag skulle hoppa. Lisa byggde hindren, min svarta Tornado skulle hoppa och jag skulle sitta på.

Kruxet var att Lisa byggde en aning annorlunda den där gången genom att "gömma" ett lågt plank mitt i studsserien. Tornado slog på en tvärnit och jag hoppade resten av serien utan häst i vertikalt läge.


Hade Lisa först provat att hoppa serien själv så hade det varit hon som flugit och jag hade sluppit.


"Less is more" gäller nog ridningen i högsta grad,


Tur var det iallafall att jag prövade idag! För vissa av dagens "rekningar" satte både Rolle och mig på prov. Fast mest mig. Rolle-Racer tyckte såklart att det var hur kul som helst... Sadeln och jag hamnade på sniskan både en och två gånger i vanlig ordning!


Imorgon ska jag testa de saker som föll väl ut på mina "dressyrtanter" (Jag vet att ni inte är tanter, men jag gillar ordet. Dressyrelever låter lite högfärdigt, dressyrtjejer låter väl barnsligt och dressyrfantaster låter lite fanatiskt)


Hoppas ni inte blir alltför nervösa nu! Detta kommer att handla om samspel och att våga. Två viktiga komponeneter att behärska som ryttare! Lite färgglada kläder och ett gott humör skadar inte heller.


Nu ska jag bara hitta en repstump, en snöpinne och en liten och bra klocka. Så ska jag skissa på lite olika grejor som jag behöver få klart.


Jamen, vi ses imorn!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards