Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Är det egentligen långt eller kort till Köping?

Av Ulrika Pernler - 14 januari 2011 14:16

  

Hej! Imorgon drar jag och Sara iväg på dressyrdomarutbildning igen. Den här gången är kursen förlagd till Köping vilket ska bli spännande eftersom varken Sara eller jag vet om det är långt eller nära till Köping. Men det lär vi väl märka på vägen dit om inte annat. Bäst att packa mycket reskost och åka i tid ifall det skulle visa sig att det är långt...


Förra gången var vi på utbildning på Strömsholm och det var jättekallt. Det är det nu också så det får bli den traditionella "michelinutstyrseln" för att överleva en dag i ridhuset.


Sara och jag hoppas på att få hålla upp många nior! Det är ju mycket roligare än att hålla upp en fyra. Jag tror vi fortsätter på vår positiva linje och försöker se något bra i allt. Dessutom är det bra med nian för om man märker att merparten av de andra kursdeltagarna håller upp en lägre siffra så kan man snabbt vända på den så har man en sexa och tvärt om.


Annars gillar jag åttor. det är mitt turnummer och dessutom är de snygga och man blir glad om man får dem i protokollet. Däremot händer det inte så värst mycket om man vänder på dem...


Just nu håller jag på att skriva ut årets Tävlingsreglementen för allmänna bestämmelser och för dressyr. Väldigt många papper blir det. Sedan ska jag plöja igenom dem som kvällslektyr och framförallt kolla in årets regeländringar.


Ingen som vill köpa en halvmeter hög papperstrave med reglementena för 2010?


De olika dressyrprogrammen ska ockås gås i genom och framförallt ska jag läsa på ändringarna i dem. Det är inte så många program som är omgjorda i år vad det verkar. LA:6 har döpts om till MsvC:1 och där är det en hel del ändringar på vägarna. Det är ju bra ändå om en domare kan programmet om den ska döma. Det kan bli lätt förvirrat annars.


Jag tror fortfarande inte att det finns något freestyleprogram i dressyr tyvärr. Men jag fortsätter hoppas!


Jag såg på inbjudan att det blir flera fikapauser och så lunch. Mat och gott fika är viktigt när man är på kurs och Sara blir så stinslig om hon inte äter ordentligt...

Då finns det risk att hon håller niorna upp och ner mest hela tiden. Själv påverkas jag inte det minsta av att hoppa över några måltider...


En sak är iallfall säker. På lördagkväll kommer både Sara och jag känna oss rätt så urblåsta efter en lång men rolig kursdag.


På söndag arrangerar ridskolan hopptävling för Upplands ridskolor. Startlistorna hittar ni här. Ni är naturligtvis välkomna att heja på våra ekipage eller varför inte passa på att hjälpa till som funktionär på tävlingen. Välkomna!

 
 
Renée

Renée

14 januari 2011 15:07

Jag hoppas att ni får roligt. Jag kan tyvärr inte vara med den här gången. Men jag ska absolut gå nästa kurs!

http://www.dressagelife.se

Ulrika Pernler

14 januari 2011 15:21

Det ska bli skoj! Vi ses på nästa kurs istället :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards