Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Ulrika Pernler - 1 mars 2011 18:44

Hej! Vare sig man tror det eller ej så har faktiskt vi "ridfröknar" också varit små och söta en gång. Eller ja, små i alla fall. Och vi har faktiskt också gått på ridskola och lärt oss att rida. För vi kunde inte ett dugg från början.


Jag letade efter lite gamla bilder idag så jag skulle kunna visa er, och jag hittade ett par! :)


Först en bild på Gabbi på favorithästen Vallrum Gogo. Barbacka förstås! Fast det jobbiga med Gabbi var att hon ramlade av i tid och otid och ni kan ju gissa vem det var som fick sitta av och kasta upp henne... Gogo var en C-ponny född 1976 och av rasen welsh.

 

...och så jag själv. Iklädd mina beiga ridbyxor med puff på sidorna. Perfekt sist redan då som ni ser :) Torstäva Vaquero var en B-ponny född 1971 och welshponny. Jag valde att ha sadel som ni ser eftersom det blev så jobbigt att hoppa upp och ner för att hjälpa Gabbi annars.  


Så hittade jag den här bilden på Sara Husén. Liten redan då! Sara var en kavat liten tjej som visste vad hon ville, ifall det var någon som hade några funderingar på det. Här rider Sara på ridskolans fina Lotta en D-ponny som var född 1978.


Linnea har också varit liten. Inte lika liten som Sara men nästan. Ni har kanske sett tavlan som är ett tidningsutklipp från tidningen Ridsport och som sitter i korridoren. Där finns ett fotografi på Gabbi med ett par små tjejer. Den ena är Linnea. Kika på den om ni har missat det. Här sitter i allafall Linnea på B-ponnyn Basilika som hon red och tävlade mycket. Basilika var född 1993 och syster till Peperoni.


Jag har haft ridlektioner mer än tjugofem år och på den tiden hunnit se både en och annan elev börja på ridskolan som sjuåring och rätt vad det är har de blivit stora och står till och med i manegen som instruktör för en grupp med alldeles nya ridskoleelever.


Nu skulle jag villja be mina arbetskamrater på två ben att leta fram några fina bilder på er själva när ni var små och färska i sadeln. Det skulle ju vara jättekul att sätta ihop en tavla med bilder på oss då och nu.


Sätt fart! :)

           

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards