Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Ulrika Pernler - 27 mars 2011 10:14

  

Hej! Rolle, min häst, har en underbar inställning till livet.

Varendaste morgon så står han förväntansfull i boxen efter att ha ätit färdigt sin frukost. Han får på sig grimman och ibland täcket och så går vi ut.

Några meter utanför dörren så tjuter han till, gör ett glädjeskutt upp i luften och sedan skakar han förnöjsamt på hela kroppen.

Han bryr sig aldrig om ifall det är sol eller moln, regn eller snö.

För en häst är livet härligt vilket som.

Det vi kan lära oss av djuren är att leva i nuet!


Från och med idag är det sommartid och vi får chansen att njuta av ljuset lite till. Söndagen bjuder på lagtävling för Dvision III laget i ponnyhoppning hos Tierps Ridklubb och Division II Hästdressyr hos Uppland Västmalands Fältrittklubb.

Gabbi och jag åker till varsitt ställe och peppar våra lagdeltagare.


Hemma på ridskolan är det Skogsbärsdressyr och jag träffade på ett stort gäng allvarliga ryttare i morse. Det är svårt att memorera och komma ihåg ett helt dressyrprogram. Men jag tror det kommer gå jättebra för allihop!


Lycka till och glöm inte att börja dagen med ett välkommenskutt!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards