Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

En underbar dag och massa sol! Super för lite lagtävling!

Av Ulrika Pernler - 8 maj 2011 15:37

 


Hej! Sent på eftermiddagen tuffade de sista trailerna från vår parkering och tävlingsdagen var tillända. Måste säga att vi hade fantastisk tur med vädret men hoppas i samma veva att våra funktionärer därute på banan inte brände sönder sig i solen.


Stort tack till just alla funktionärer som var med idag och fick tävlingsarrangemanget att fungera. Många, många nya ansikten dessutom.

 

Hur gick det för laget då?

 

Det kan ni läsa här i lagledaren Maries resume: (Tack förresten också till Marie som varit lagledare för alla omgångar i div III Häst i vår.)


2011-05-08

Uppsala PK Div III omg. 3, FINALEN


En underbar dag och massa sol! Super för lite lagtävling!

Humöret på topp! Trots en lite förvirrad/stressad lagledare. (Som hade åkt hem i mellan klasserna med sin egen häst)


Tjejerna var otroligt lugna idag, undrar egentligen vad som gömde sig under ytan? Kanske var de mer nervösa än vad man tror. Men på G och tävlingssugna var de alla!


Förra omgången kom vi på en 3e plats och efter de första 2 omgångarna låg UPK på en delad tredje plats med Björklinge samt Frösåker. Lagga låg inte långt före, endast 3 poäng! Så visst hade vi chans till en pallplats!


Först ut i dagens solsken var Sara Hägg med Kastanjett.

Sara hade gjort en superfin framhoppningsrunda, så hon såg riktigt lugn och sansad ut. Men krutet fanns kvar. Över flög dem alla hinder och en bra tid satte dem med! O fel slutade Sara sin ritt med!


Hindrerna höjdes nu till 1.00m och nästa ryttare från UPK ut var Rebecca och Kalle E. Även Rebecca hade gjort en strålande framhoppningsrunda i första klassen. Rebecca såg lugn och koncentrerad ut, och kalle gjorde precis som han skulle! Rebecca fixade UPK´s andra felfria ritt!


Solen fortsatte att skina över vårat nästa ekipage, som var Hanna och Calle de Casa EuroStud.


Calle hade varit supertaggad i klassen innan, så vi höll tummarna att han skulle ha coolat ned sig lite. Hanna red en perfekt ritt och när sista hindret återstod, tror jag vi alla pustade ut lite. Tills Calle fick för sig att skrämmas lite, dock löste Hanna problemet galant och fick honom fokuserad på sista hindret, som han flög över galant! Ytterliggare en 0a och vi var klara för omhoppning!!


Sist ut hade vi även  Ulrika och Lord Em ut, som själklart även de fick rida sin runda. Tror hästarna hade pratat ihop sig innan, för tror eller ej, men Ulrika och Em gick även de felfritt!


Alla fyra hade ridit kanon rundor! Och ALLA var felfria! De kunde inte gått bättre.


Hindrerna höjdes inför omhoppningen (tror de var 1.00m samt 110, om jag inte minns helt fel) Fyra lag hade tagit sig vidare till omhoppning. Jälla, Frösåker, Tierp och Upk.


Nervösa satt vi och tittade, en efter en som red. De var blandade resultat från alla fyra lagen.


Sara kom in och red sin omhoppning. Startade mycket fint med ett bra tempo. Men fick ett stop på en av oxrarna. 4 fel slutade hennes ritt, men med en mycket bra tid, trotts sitt stopp!


Rebecca och kalle kom även dem in och med en bra fart! (Ryktet säger att de hade taggat upp ordentligt inne på framridningen innan) en liiiiten bom föll tungt till marken. Otur, men såna är ju tyvärr reglerna. 4 fel.


Hanna och Calle lade upp ett rasande tempo! Hej vad de gick! Och svänga kunde dem! Dock ville de sig inte riktigt heller för Hanna och Calle. Så en 4 blev de här med.


Sist ut var Ulrika och Em igen. Em såg superfin ut och vi höll våra tummar hårt! Första hindret inge problem, sen fick föll 2 stackars bommar ned. Och Ulrika slutade på 8 fel i omhoppningen.


Summa av sumaro så kom vi i dagens tävling på en 4 plats! Vilket jag tycker vi ska vara jättenöjda med! Alla fyra red superbra rundor!!


TOTALT I VÅRENS ALLSVENSKA KOM VI PÅ EN 3E PLATS! HURRA!!!


In på prisutdelning för att få en fin gul rosett och pris från Agria!


Super kul att få avsluta så himla bra! Både på finaldagen samt på hemmaplan!


1000 tack till alla ryttare som varit med under vårens div III! Fina rundor, fina hästar och ett glatt gäng! DET KOMMER MAN LÅNGT MED!!


Nu hoppas jag alla blivit sporrade och känner sig manade för DIV II till hösten! Annars satsar vi på Div III till våren 2012 igen!


En trevlig fortsatt sommar med sol och nya mål att uppnå!


KRAMAR en solbränd lagledare!

Marie Broxe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards