Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Bilder och film på nya hästarna

Av Ulrika Pernler - 3 augusti 2011 12:48

Hej! Inatt kom våra nya ponnys åkandes i den största hästtransport jag nog sett. Det var plats för tjugo hästar där i. Padraig de och hans familj var med och hjälpte till att lasta av hästarna. Det fick gå in i ridhuset där vi hade lagt ut hö och gott om vatten. Där fick de vara under natten eftersom det är riskfyllt att släppa ut hästar i en hage de inte känner till när det är mörkt ute. Tidigt i morse fick de komma ut på betet och där ska de gå nu ett tag framöver. Gissa om de var nöjda!


Sedan fikade vi en bra stund innan det gigantiska släpet drog vidare norrut. Idag har jag tagit några bilder på ponnyerna för att ni ska få se dem. Padraig lämnade också med en del videosnuttar från Irland och dem har jag lagt ihop i en film som ni kan se här nedanför.


Bilderna: Alla tre hästarna i hagen, Fuxen som heter MunsboroD'Artagnan, skäcken som heterMunsboro Aramis och sist borken som heter Munsboro Porthos.


       


 

 
 
Ingen bild

Ella

5 augusti 2011 15:20

Vilka coolingar för att vara 5 åringar! :)
Kommer nog passa både som lektion och tävlings ponnyer om de inte växer lite för mycket ;)

 
Ingen bild

Carola

5 augusti 2011 18:43

Härliga ponnyer! Utseendemässigt har jag speciellt förälskat mig i Aramis. Jag gillar skäckar och gärna av cob-typ! Skall bli kul att se dem i verkligheten. Rida dem överlåter jag tills vidare gärna på några ungdomar som inte har vett att vara rädda!

Ulrika Pernler

6 augusti 2011 12:57

Skäcken är jättesöt. Han är lite blygare än de andra än så länge. Kamikazepiloterna får ta det hela i början. Vi blir ju klokare med åren ;)

 
Noahb

Noahb

8 augusti 2011 10:06

Vilken grupp är den lägsta dom kommer gå i på ridskolan:)

http://www.noahb.blogg.se

Ulrika Pernler

8 augusti 2011 14:50

När de är inskolade och klara kommer de att kunna gå på precis alla nivåer. Från nybörjare till tävlingsgrupp. Men det tar ett ta. Unghästar är precis som hundvalpar. Ibland är de pigga och bara busar och ibland är de trötta och behöver vila. De behöver alltså bli lite äldre för att bli riktigt stabila i sitt psyke och inte busa till det för någon som inte ridit så länge. Därför får de börja prova på att jobba med oss instruktörer och träningselever först. :) Ulrika

 
Ingen bild

Tilde

8 augusti 2011 21:44

Aramis och D'Artagnan är mina favoriter, nu i alla fall :) Jag älskar skäckar och borkar^^ Längtar tills dom går med i P6 eller P7 :D

Ulrika Pernler

9 augusti 2011 15:11

Hoppas du får komma ut till stallet och se dem på riktigt snart då. För dom är precis lika fina i verkligheten som på bildrerna. Rätt som det är får du rida någon av dem!
Ulrika

 
Ingen bild

Elin

11 augusti 2011 15:10

Jag älskar alla tre!

 
Ingen bild

Ida

11 augusti 2011 19:46

Mwah, så vackra! Nu får Goliath lite sällskap också och slipper vara enda brunskäcken, heh.
D'Artagnan var ett krångligt namn, ni får hitta på nåt bra smeknamn... vad sägs om Art, kanske? x)
Älskar färgen på Porthos, borkar är så fina ^^

 
Ingen bild

Lollo

12 augusti 2011 10:22

Hur höga är dem ? Älskar borken :)

Ulrika Pernler

12 augusti 2011 19:47

Porthos (borken) och D'artagnan (fuxen) är 146-147 och Aramis är 145. De kommer nog lägga på sig en del men förhoppningsvis inte så mycket på höjden utan mer runtom :)

 
Ingen bild

Elise & Andréa

14 augusti 2011 22:11

Kommer vi få rida dom efter som vi ska börja i FBträningsgrupp?
Kommer dom stå i stallet eller i isoleringsstallet?
Vi älskar Porthos och D'Artagan! <3 Smeknamn till D'Artagan: Artagan,Dister. Dister för att han har ett D i namnet! Hehe kanske inte så passande med det är ett förslag i allafall! :)

Andréa och Elise

Ulrika Pernler

15 augusti 2011 12:46

:) Först kommer de att ridas av personalen. De kommer också att rida dem på lektion när det är dags. Sen får vi se hur dom är. Är de lugna och enkla att rida får de gå med på lektion. Men det kommer som sagt att ta ett tag. Ulrika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards