Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Ulrika Pernler - 11 mars 2009 16:09

Hej! Idag åkte Kenneth och Erica och hämtade hem "Stora E" från sjukhuset. Borta bra men hemma bäst! Han ska få några dagar på sig att komma igång med ätandet och sedan börja jobba så smått igen. "Lite jobb om dagen får fart på magen" som jag brukar säga.


I skrivandes stund sitter jag fortfarande och klurar på medlemsfilen som bara vägrar att hoppa över till Idrott Online. Jag har bränt åtskilliga tusen hjärnceller på detta idag. Tur att jag suttit själv så ingen känner den brända lukten som sipprar ut från mina öron...


På förmiddagen blev det tack och lov paus i arbetet då Uffe kom för att hålla onsdagsträning. (eller paus och paus...) Vi övade på lite olika programdelar inför helgens dressyrtävlingar.


Jag kom på att det kan vara bra att öva några ryggningar också innan jag går in på banan. Det har jag helt förträngt. Jag tycker det är så träligt med ryggning. Inga hästar gillar att rygga och inga ryttare heller för den delen. (tror jag)


Hoppas att ryggning som ridövning läggs ner någon gång i snar framtid. Kanske ska skriva en motion om det till ridsportförbundet...Fast jag skriver nog under med Gabbis namn ifall att dom tycker det är en dum idé. Man vill ju inte verka besvärlig, menar jag.


Jag gjorde några halvdana ryggningar men övergick sedan till att rida mellantrav med fina upptagningar. Det var mycket skojigare tyckte både jag och Ronaldhino.


Efter träningen brukar jag gärna sitta på läktaren och såsa, äta lite lunch och titta på de andra grupperna. Men idag var det bara att sätta sig framför datorn igen... Jag har hört att  hjärncellerna slutar återbildas efter 25-årsåldern... Bäst man tar det försiktigt eftesom jag snart är där...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards