Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Ulrika Pernler - 11 juli 2010 20:15

Hej! Det kan hända att jag kommer att smälta bort. Liksom flyta ut i en stor pöl. Man gör bäst i att fylla på med vätska i stora mängder så länge det är så här varmt. Vart tog åskan vägen?


På sommaren brukar jag försöka rida tidigt, tidigt på morgnarna medan den där svala morgonluften fortfarande dröjer sig kvar.


Vi jobbar på stora banan Rolle och jag. I skritt och trav och pigg galopp. Gruset knastarar under hovarna. Sedan rider jag ut en sväng i skogen och där är lugn och ro i all sin fullkomlighet.


Vi går förbi sommarhagarna där ridskolehästarna betar frukost med sina huvuden nedstoppade i gräset. De tittar knappt upp när vi går förbi.


Där hemma ligger semesterfirarna fortfarande och sover under tunna lakan. Fast i ärlighetens namn ska jag säga att jag  gärna skippar varenda sovmorgon för att få börja dagen på hästryggen!


Det finns liksom inget bättre!


 


    

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards