Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Tävlingskommittén vill träffa dig!

Av Ulrika Pernler - 31 mars 2011 14:36

Hej! Nu har tävlingssäsongen rullat igång på riktigt.  Vi har redan erbjudit sex olika tävlingstillfällen på klubbtävlingsnivå i hoppning och dressyr. Dessutom har vi arrangerat en inbjudningstävling i hoppning och Distriktsmästerskapen i hoppning för lektionsekipage.


Nästkommande tävlingsarrangemang är den 8 maj då vi arrangerar en lokal hopptävling för häst med div III. Därefter har vi närmast hemmatävlingar  den 22 maj, 18 juni samt 19 juni.


Vi kommer också att under sen vår och under sommaren arrangera ett antal "Pay and Jump" vilket är en möjlighet att få rida en hinderbana på olika höjder som träningsform.


Vi tror att det finns fler av våra medlemmar som skulle kunna tänka sig att delta i våra arrangemang på funktionärsnivå. Så under hela nästa vecka, det vill säga den 4 till och med den 10 april kan du träffa Uppsala Ponnyklubbs Tävlingskommitté i stallet varje dag.


På vardagarna kommer det att finnas representanter på plats från klockan 17-19.30, på lördag klockan 10-12 och 13-15 samt på söndag klockan 15-18.


Vi har alltid ett stort behov av funktionärer till våra tävlingar- DU behövs.

Passa på att ställa frågor till "TK". De kommer att berätta om UPK:s tävlingsverksamhet under 2011. 


* Vem kan vara funktionär?

* Kan en hästrädd vara funktionär?

* Vilka olika funktionärer behövs?

* När behövs det funktionärer?


Passa på att ställa dina egna frågor till TK. Du vet vilka de är eftersom de har gula reflexvästar på sig!


Lämna din mailadress så får du regelbundet information via mail när det närmar sig tävling eller annan info till alla som berör tävlingsfunktionärer.


Har du inte möjlighet att komma till stallet på någon av ovanstående tider så kan du skicka din mailadress och eventuella tävlingsfrågor direkt till TK via tävlingsmailen

upk_tavling@telia.com  


För allas kännedom så vill jag också tala om att denna dag inte bara är solig utan också viktig! Picador fyller tjugosju år!

 

Avslutningsvis i dag så ville jag bara säga: Nu är det verkligen vår!

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards